آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

جمعه شب با بازی کریستال پالاس و آرسنال فصل جدید لیگ برتر انگلیس رسماً شروع می‌شود و توپچی‌های لندنی راه درازی را برای موفقیت در لیگ جدید در پیش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعه شب با بازی کریستال پالاس و آرسنال، فصل جدید لیگ برتر انگلیس رسماً شروع می‌شود. لیگ انگلیس همواره یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین لیگ‌های اروپایی به شمار می‌رود، تاجایی‌که می‌توان این لیگ را با حضور تیم‌هایی چون آرسنال، تاتنهام، چلسی، منچسترسیتی ویونایتد، لیورپول و حتی تیم‌هایی مثل وستهم، لستر و نیوکاسل رقابتی‌ترین لیگ دنیا محسوب کرد.

برهمین اساس و به علت حضور ستاره‌های درجه یک فوتبال در تیم‌های انگلیسی، همواره اخبار این لیگ نسبت به لیگ‌های دیگر برای علاقه‌مندان به مستطیل سبز حائز اهمیت ببیشتری بوده است. به همین منظور طی چند گزارش به طور مفصل به بررسی شرایط شش تیم برتر انگلیس معروف به تاپ سیکس پرداخته می‌شود. به علت آنکه افتتاحیه لیگ برتر با بازی آرسنال است، گزارش اول به این تیم اختصاص دارد.

فصل جدید با توپچی‌های لندن

پس از چند فصل دوری از لیگ قهرمانان، سال گذشته این تیم بیش از هر وقت دیگری به کسب سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک بود؛ اما مصدومیت بدموقع توماس پارتی و کیران تیرنی، همچنین عملکرد غیرقابل قبول الکساندر لاکازت عواملی بود که این تیم در هفته‌های پایانی رقابت بر کسب رتبه چهارم را به رقیب و دشمن سنتی خود، تاتنهام واگذار کند. با اتمام فصل، آرتتا، ادوگاسپار وتیم مدیریتی آرسنال خیلی زود دست به کار شدند و به سراغ برطرف کردن ضعف‌های فصل قبل خود رفتند

اما ضعف توپچی‌ها در کدام بخش‌ها بود؟

با وجود رمزدیل و لنو خیال این تیم لندنی از خط دروازه راحت بود؛ اما به دلیل جدایی احتمالی لنو و پیوستن او به فولام، توپچی‌ها به سراغ دروازبان تیم ملی آمریکا رفتند و مت ترنر را از تیم نیوانگلند رولوشون ال ام اس آمریکا را به خدمت گرفتند.

در خط دفاعی تنها مشکل آرسنال نبود یک جایگزین مناسب برای کیران تیرنی در سمت چپ خط دفاعی بود. عملکرد بد تاوارس پرتغالی آرتتا را متقاعد کرد که به سراغ خرید جدیدی در این بخش برود. ضعف بعدی توپچی نداشتن یک جایگزین هم سطح با توماس پارتی بود. در بازی‌هایی که پارتی به هر دلیلی به میدان نمی‌رفت، آرسنال عملاً فرماندهی وسط زمین را به تیم حریف واگذار می‌کرد.

اما شاید مهم‌ترین اشکال اماراتی‌ها مربوط به وینگر و مهاجم هدف برمی‌گشت. با جدایی اجباری اوبامیانگ، لاکازت نتوانست از موقعیتی که در اختیارش قرار گرفت به درستی استفاده کند و موقعیت‌های زیادی را از دست داد؛ هرچند بهترین پنالتی‌ها را از مدافعان حریف می‌گرفت. در پست وینگر نیز گران‌ترین خرید تاریخ آرسنال نتوانست انتظارات را برآورده کند و آرتتا مجبور بود در اکثر مسابقات از ساکا و مارتینلی استفاده کند. ادوگاسپار مدیر ورزشی آرسنال در خفا سعی کرد اهداف آرتتا را به پیش ببرد، تا جایی که تا ۲۴ ساعت قبل از خرید فابیو وی را هیچ رسانه‌ای از این موضوع خبر نداشت.

آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

دومین خرید توپچی ستاره و پدیده فصل قبل پرتغال و پورتو فابیوویرا بود. این چپ پا تکنیکی در تمامی رقابت‌های فصل گذشته هفت گل به ثمر رساند و ۱۶ پاس گل فراهم کرد. دومین پاسور فصل گذشته لیگ پرتغال در هر بازی آمار ۱.۳ پاس کلیدی را ثبت رسانده است. به نظر می‌رسد آرتتا وی را را یک بازیکن چند پسته می‌داند و هنوز مشخص نیست که آیا وی را رقیبی برای اودگارد کاپیتان تیم است یا جایگزینی برای مارتینلی؟

سومین خرید آرسنال اضافه شدن گابریل ژسوسی بود که با آمدن هالند جایگاه خود را در سیتی در خطر می‌دید و کجا برای او بهتر از تیمی که با مربی او سابقه همکاری داشته است! به نظر می‌رسد با عملکردی که ژسوس در پیش فصل از خود به جای گذاشت از حالا به یک مهره غیرقابل جایگزین در تیم میکل آرتتا تبدیل شده باشد.

خرید بعدی توپچی‌ها بازهم خریدی از سیتیزن ها بود واینبار ستاره اوکراینی منچسترسیتی، الکساندر زینچنکو به توپچی‌ها اضافه شد. ویژگی این ستاره نیز همانند خریدهای قبلی چندپسته بودن اوست؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به جدایی تاوارس از زینچنکو به عنوان بازیکن سمت چپ خط دفاعی استفاده شود.

طبق گفته آرتتا این تیم تا پایان پنجره نقل و انتقالات فعال خواهد بود و به نظر می‌رسد اگر آرسنال بتواند چند فروش داشته باشد به سراغ تقویت خط میانی و پست وینگر برود. با توجه به خریدهای اخیر به نظر می‌رسد خرید بازیکنان چند پسته هدف اصلی آرتتا و ادوگاسپار است.

طی روزهای اخیر از تیلمانس ستاره لسترسیتی و پاکتیا ستاره برزیلی لئون نام برده شده است؛ اما از از هویت بازیکن مورد علاقه در پست وینگر خبری در دسترس نیست و این موضوع طبق گفته رایان تیلور خبرنگار دیلی اکسپرس به دستور ادو به کارکنان باشگاه مبنی بر درز نکردن اخبار به بیرون و رسانه‌ها برمی‌گردد.

آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

بررسی چند شاخص مهم آرسنال؛ از پدیده تیم تا رتبه احتمالی توپچی‌ها

پدیده احتمالی

با توجه به افراد حاضر در لیست آرسنال می‌توان از چارلی پاتینیو بازیکن ۱۸ ساله و آینده دار این تیم به عنوان پدیده احتمالی در فصل پیش رو نام برد. به نظر می‌رسد با توجه به حضور آرسنال در لیگ اروپا و طبق شنیده‌ها، آرتتا زمان کافی به این هافبک چپ پای جوان را بدهد. بازیکنی که اگر به مرور به ترکیب تیم اضافه شود می‌تواند قدرت آرسنال در خط هافبک را بیش از پیش کند. البته در این بخش می‌توان از مارکینوش خرید جدید آرسنال از سائوپائولو برزیل نام برد.

آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

ستاره احتمالی

با توجه به عملکرد پیش فصل و نیاز مبرم آرسنال به یک ستاره تمام‌کننده به نظر می‌رسد، گابریل ژسوس ستاره این تیم در رقابت‌های لیگ جزیره باشد. بازیکن بااستعدادی که در منچسترسیتی نتوانست آن‌طورکه شاید و باید، توانایی‌های خودش را نشان دهد و امیدوار است با اعتمادی که آرتتا به او کرده است بالاخره توانایی‌های خود را به اثبات برساند. ضمن آنکه ژسوس می‌داند با درخشش در ترکیب آرسنال می‌تواند تا حدودی حضور خود را در ترکیب برزیل در جام جهانی قطر را تضمین کند. در این قسمت می‌توان از ساکا، اودگارد و گابریل ماگالایش نیز نام برد

خرید فصل

خرید فصل را هم به نوعی می‌توان از ژسوس نام برد، اما به دلیل توضیحات در بخش قبلی، الکساندر زینچنکو را می‌توان خرید فصل نامید. بازیکنی که هم در دفاع مؤثر است و هم به موقع در محوطه جریمه حریف حاضر می‌شود؛ ضمن آنکه او در مواقعی که پارتی به هر دلیلی در ترکیب حاضر نیست می‌تواند فرماندهی مرکز میدان را در اختیار بگیرد.

آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

کاپیتان فصل

همواره در چندسال اخیر بازوبند کاپیتانی در آرسنال محل بروز حاشیه‌های زیادی در این تیم بوده است. در این مدت نه ژاکا توانست خود را به عنوان یک رهبر در زمین به هواداران آرسنال ثابت کند و نه اوبامیانگی که فصل گذشته درگیر حاشیه‌های زیادی شد تا جایی که آرسنال حاضر شد برای رهایی از او به طور رایگان به بارسلونا واگذارش کند.

اما به نظر می‌رسد در این فصل موضوع کاپیتانی در این تیم دیگر حل شود. در بازی‌هایی که فصل گذشته اودگارد کاپیتان تیم بود؛ آرتتا را بر آن داشت که به طور رسمی کاپیتان تیم ملی نروژ را به عنوان کاپیتان تیم شمال لندنی در این فصل انتخاب کند. ویژگی این چپ پای نروژی صحبت مداوم با بازیکنان و رهبری کردن آنان در زمین است.

آرسنال فصل جدید آرتتا را بیشتر بشناسید

رتبه احتمالی تیم

با توجه به فشرده بودن رقابت‌های لیگ جزیره و رقابت بالای تیم‌های جدولی، به راحتی نمی‌توان رتبه تیمی را پیش‌بینی کرد. اما با توجه به بازی‌های فصل گذشته آرسنال می‌توان به این نکته اشاره کرد که هر موقع آرتتا نفرات خود را به طور کامل در اختیار داشته است، تیم سرسخت و مبارزی نشان داده که به راحتی شکست نمی‌خورد.

ولی موضوع اصلی به موقعی بازمی‌گردد که بازیکنان کلیدی به هر دلیلی در ترکیب حاضر نباشند. با توجه به اسکواد فعلی توپچی‌ها و خریدهای احتمالی به نظر می‌رسد این ضعف تیمی آرسنال نیز تا حدود زیادی مرتفع شود.

کد خبر 593390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.