پردرآمدترین رشته‌های تجربی در ایران

مشاوران تحصیلی درباره پردرآمدترین، پرطرفدارترین و ناشناخته‌ترین رشته‌های علوم تجربی توضیحاتی ارائه داند.

فرانک فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زیرشاخه‌های گروه تجربی قطعاً طرفداران بیشتری نسبت به رشته ریاضی دارد، اظهار کرد: معمولاً متقاضیان رشته تجربی بیشتر از سایر شاخه‌های نظری است و همین مسئله درصد قبولی در این رشته‌ها را نیز کاهش داده است.

وی افزود: معمولاً بیشتر داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی هستند، اما میزان قبولی در این رشته‌ها کم‌تر بوده و تنها رتبه‌های برتر انتخاب می‌شوند.

چگونه در رشته پزشکی پذیرفته شویم؟

این مشاور تحصیلی ادامه داد: به دلیل اینکه قبولی در رشته‌های پزشکی بسیار مشکل است، معمولاً داوطلبان باید روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشته باشند تا بتوانند در این رشته‌ها قبول شوند؛ بنابراین رشته‌های پزشکی طرفدار بسیاری دارد، اما همه توانایی تحصیل در این رشته را ندارند.

وی در رابطه با نحوه تحصیل در رشته پزشکی گفت: معمولاً پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی، برای کسب مدرک پزشک عمومی، باید هفت سال تحصیل کنند و پس از آن اگر علاقه‌مند به مدرک تخصصی بودند، می‌توانند در یکی از شاخه‌های تخصصی پزشکی ادامه تحصیل دهند.

محبوب‌ترین رشته‌های پزشکی

وی اشاره کرد: در بین پرطرفدارترین رشته‌های زیرشاخه علوم تجربی، پزشکی رتبه نخست و دندان‌پزشکی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی

پوریا پژوهان‌فر، یکی دیگر از مشاوران کنکور پیش‌تر درباره پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی اظهار کرد: رشته‌های پرستاری، دندان‌پزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، روان‌شناسی، آموزش ابتدایی، پرتوشناسی، مامایی و اتاق عمل رشته‌هایی هستند که طرفدار زیادی در کشور دارند.

پردرآمدترین رشته‌های پزشکی

پژوهان‌فر با اشاره به پردرآمدترین رشته‌های پزشکی تصریح کرد: همه می‌دانند که رشته تجربی خیلی پرکار شده است و رشته‌های دندان‌پزشکی و داروسازی درآمد و شرایط خوبی دارند.

وی ادامه داد: رشته پیراپزشکی و مقطع کارشناسی رشته‌هایی، چون فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، علوم تغذیه، علوم آزمایشگاهی و پرستاری، رشته‌هایی هستند که درآمد خوبی دارند.

کد خبر 593366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.