شهرداران مناطق ۲۲‌گانه تهران پیگیر تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی باشند

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقاضا داریم شهرداری‌های مناطق در تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی پیگیری جدی داشته باشند و باید کمیته درآمد تشکیل شود تا در تحقق درآمدها با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب کاشانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم مردادماه _ در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گزارش خود را در خصوص ارائه حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در خردادماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: اعتبار سه ماهه مصوب شهرداری تهران ۵۳ هزار میلیارد تومان است و قرار بر این بوده که ۱۲ هزار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان محقق شود، اما تنها حدود ۴۳ درصد از این میزان محقق شده است.

وی ادامه داد: تقاضا داریم شهرداری‌های مناطق در تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی پیگیری جدی داشته باشند و باید کمیته درآمد تشکیل شود تا در تحقق درآمدها با مشکل مواجه نشویم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت تحقق بودجه، گفت: اعتبار ابلاغی در مجموع ۴۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بوده که در نهایت ۰.۶۴ درصد جذب شده است. حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصول شده است، اما باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول می‌شد.

وی افزود: این در حالی است که شهردار تهران بر پیش‌بینی ۸۳ هزار میلیارد تومان تحقق درآمد تأکید داشته است، اما درآمدهای غیرنقدی قابل توجه نیست؛ مناطق ۱۲،۱۵،۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند و مجموع درآمدهای آن‌ها بالاتر بوده است.

کاشانی تصریح کرد: تخصیص اعتبار باید براساس درآمد باشد و این موضوع می‌تواند در سال‌های آینده برای شهرداری مشکل ایجاد کند.

وی اضافه کرد: البته در سه ماه ابتدایی با توجه به قرار گرفتن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این مدت، تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.

کد خبر 593269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.