ابلاغ فروش اموال مازاد دولتی/در سال گذشته ۳۲۸۰ ملک دولتی شناسایی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای، فروش اموال مازاد دولتی را از طریق بورس کالا و سامانه ستاد ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان خاندوزی طی نامه‌ای نحوه اجرای جز ۱ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را ابلاغ کرد.

براساس این تبصره قانونی به رؤسای دستگاه‌های اجرایی ملی اجازه داده شده، اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی) را پس از تأیید کارگروه ملی واگذاری اموال از طریق حراج عمومی در بورس کالا یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت به فروش رسانده و منابع حاصل را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

ابلاغ فروش اموال مازاد دولتی در بورس کالا

سال گذشته تقریباً ۲,۲۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد فروخته شد

فاطمه وظیفه‌دادگر اظهار کرده بود: سال گذشته تقریباً ۲,۲۰۰ میلیارد تومان فروش اموال مازاد داشتیم. البته، مزایده ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای فروش اموال مازاد دولت صورت گرفت اما خریداری نداشت. ضوابط اجرایی برای فروش اموال مازاد که هفته جاری ابلاغ شده، در سال جاری تغییر کرده است. پیش از این دستگاه‌های دولتی می‌توانستند با مجوز وزرات اقتصاد هزینه‌های خود را با فروش ملک موردنظر جبران کنند.

وی افزود: تاکنون تقریباً ۳۲۸۰ ملک دولتی را از سوی مردم به وزارت اقتصاد گزارش شده که این املاک پس از بررسی و بازدید تعیین تکلیف خواهند شد. در صورت تأیید مازاد بودن این املاک، سند آن‌ها اصلاح می‌شود و اگر ملک موردنظر امکان فروش داشته باشد، فروخته می‌شود. همچنین، اگر ملک قابلیت احیا و استفاده داشته باشد، مجوز استفاده از آن داده خواهد شد.

کد خبر 593224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.