ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات به اصفهانی‌ها/ مغان گرفتار مشکل نان است

اعمال تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه، فروش زمین‌های تالاب شیلات تصمیمی نادرست، ضرورت رفع مشکلات آب شرب رشت، ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها، اولویت رفع معضل خشکیدگی نخل‌های خرمای فهرج و مغان اردبیل گرفتار مشکل نان را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعمال تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه، فروش زمین‌های تالاب شیلات تصمیمی نادرست، ارائه خدمات بهتر هدف هیئت رئیسه در دوره جدید، ضرورت رفع مشکلات آب شرب رشت، انتقال ایستگاه زباله نیازمند تأمین زمین، ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها، اولویت رفع معضل خشکیدگی نخل‌های خرمای فهرج و مغان اردبیل گرفتار مشکل نان در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه اعمال می‌شود

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به تازگی شهرداری اصفهان لایحه‌ای را به شورای اسلامی شهر مبنی بر داشتن اجازه اعمال تخفیف ۲۵ درصدی برای عوارض ساختمانی تقدیم کرد.

وی در خصوص مدت زمان‌های تعیین شده برای تخفیف‌های عوارض ساختمانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان هر سال شهرداری با انبوهی از مراجعات مردمی برای دریافت پروانه ساختمانی مواجه است، این زمان‌های متعدد تعیین می‌شود تا مراجعات مردمی و درخواست‌ها را در طول سال توزیع کند تا در نهایت منجر به نحوه مطلوب‌تر خدمات از سوی شهرداری به شهروندان شود.

فروش زمین‌های تالاب شیلات تصمیمی نادرستی است

سروش وظیفه عضو شورای اسلامی شهر آستارا گفت: اوایل دهه ۹۰ زمین تالاب زیبای شیلات در محدوده شهری از طریق مزایده عمومی در تهران به سه فرد واگذار شده و فروش این نعمت خدادادی توسط شیلات تصمیمی غیرمنطقی و غیرعقلانی بوده است.

وی تاکید کرد: هر گونه ساخت‌وساز در زمین تالاب شیلات به دلیل مردابی بودن و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در آینده به لحاظ استحکام و ایمنی با مشکل مواجه می‌شود.

ارائه خدمات بهتر هدف هیئت رئیسه در دوره جدید

احمدرضا مصور رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات دومین دوره هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر برای فعالیت سال دوم، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نهادی دموکراتیک و حاصل تضارب آرا و اعتقادها و افکار اعضای آن است و به شکل طبیعی در شورای اسلامی شهر تمام مواردی که مطرح می‌شود دارای بار رای‌های موافق و مخالف است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که هیئت رئیسه در دوره جدید خدمت خود بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به شورای اسلامی شهر و شهروندان ارائه دهند.

ضرورت رفع مشکلات آب شرب رشت

مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در مورد آب شرب شهری در بعضی از مناطق شهرستان رشت اظهار کرد: نیاز ضروری به اصلاح و بهسازی شبکه و بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی از مطالبات مهم شهروندان است که انتظار می‌رود اهتمام لازم در این خصوص به عمل آید تا در آینده نزدیک دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب گیلان باید توجه‌ای ویژه به ایستگاه‌های تصفیه خانه آب شرب در سطح روستاهای شهرستان رشت داشته باشد، ادامه داد: بهسازی و تصفیه آبی در ۱۰ روستای بخش لشت نشا بسیار ضروری است.

انتقال ایستگاه زباله نیازمند تأمین زمین است

شعبان جعفری رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به صحبت‌های اخیر فرماندار بندرانزلی که خواستار تعطیلی ایستگاه انتقال زباله " بشمن" شده بود، اظهار کرد: شهرداری تمایلی به ماندن در مکان فعلی ندارد، اما انتقال ایستگاه زباله به مکان جدید، نیازمند سه تا چهار هزار متر مربع زمین خارج از محدوده شهری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا در صورت تأمین زمین از سوی منابع طبیعی، ایستگاه انتقال زباله را به صورت موقت و بهداشتی به مکان جدید منتقل کند.

ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راهبرد شورای ششم شهر و شهرداری رسیدن به شهر هوشمند و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی به خصوص در حوزه شهرسازی است که حساسیت‌های اطلاعاتی بالایی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرات متخصصان، راه‌اندازی یک شبکه امن و اختصاصی برای ایجاد ارتباطات شهرداری و شهروندان و ارائه خدمات با کیفیت به صورت غیرحضوری ضروری است.

رفع معضل خشکیدگی نخل‌های خرمای فهرج در اولویت قرار گیرد

حسین خورشیدی رئیس شورای اسلامی شهر فهرج اظهار کرد: هر ساله با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبه‌رو هستند و امسال نیز محصول خرما قبل از برداشت، ریزش بی‌سابقه دارد و نخلستان‌ها بالای ۸۰ درصد دچار خشکیدگی شدند.

وی تاکید کرد: چندین سال برای علت عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما از سوی جهاد کشاورزی کار و بررسی و تحقیق انجام می‌شود. اما جهاد کشاورزی هنوز نتوانسته راهکاری برای رفع خشکیدگی نخل‌های خرما ارائه کند.

مغان اردبیل گرفتار مشکل نان است

کاظم آرزومند، نماینده مردم اصلاندوز در شورای عالی استان‌ها گفت: مغان به عنوان تولیدکننده اعظم گندم استان خود گرفتار مشکل نان است. صف‌های طولانی نان حداقل در بین اعضای خانواده برای یک نفر اشتغال ایجاد کرده تا از صبح تا شب در صف‌های نانوایی وقت خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه به ازای ۲۳ روستای غرب دره رود تنها یک نانوایی و با پنج بسته آرد روزانه تأمین کننده نان ۳۰۰ خانوار است، ادامه داد: دعوا و درگیری در صف‌های نانوایی از دیگر مشکلاتی است که گاه مسئولان انتظامی و قضائی را نیز درگیر کرده است.

کد خبر 593207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.