حکایت ازخودگذشتگی یک جوان در سیلاب کهگیلویه

سیل اخیر و باران‌های سیل‌آسا همراه با طغیان رودخانه‌های فصلی در کهگیلویه‌وبویراحمد در مناطق مختلف مشکلات بسیاری در حوزه زیرساخت‌ها ایجاد کرد اما با وجود بارش‌های خیره‌کننده، صحنه‌های ناب همبستگی و ازخودگذشتگی همچون نجات سرنشینان خودروی گرفتار در سیلاب توسط جوان چیتابی را درپی داشت.

به گزارش ایمنا، باران‌های سیل‌آسا در سرزمین برف و آفتاب کهگیلویه‌وبویراحمد که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده، خسارت‌های مالی فراوانی به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی، عمرانی و اقتصادی این استان وارد کرده است.

نکته حائز اهمیت هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های دقیق متولیان امر از روزهای قبل از بارندگی‌ها بود و همه به نحوی از وقوع سیلاب آگاه شده بودند و با وجود بارش‌های خیره کننده، همبستگی و احساس مسئولیت در بحبوحه سیل حاکم بود.

داستان ازخودگذشتگی جوان چیتابی در سیل

یکی از تصاویر و کلیپ‌های ناب منتشر شده در سیل اخیر یاسوج، امدادرسانی یک جوان به سرنشینان خودرویی در مرکز شهر یاسوج بوده که مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

فردی از اهالی منطقه چیتاب واقع در شهرستان بویراحمد در بارش‌های عصر روز دوشنبه با ازخودگذشتگی تمام برای نجات سرنشینان یک خودرو گرفتار در سیلاب شتافت.

برادر این جوان گفت: علی‌اصغر بی‌باک که در زمینه داربست فلزی کار می‌کند، عصر دوشنبه خودرویش گرفتار سیلاب می‌شود اما خودروی خود را رها و برای کمک به هم‌نوعانش می‌شتابد.

وی ادامه داد: حتی گوشی همراه برادرم در آب افتاده بود.

این داستان نیز مصداقی از حکایت دهقان فداکار است که فردی با شجاعت تمام به کمک هم‌نوعانش می‌شتابد تا درسی بزرگ و ماندگار در قلب تاریخ ثبت شود.

البته برخی هم از آب گل‌آلود ماهی گرفتند

به گفته علیرضا نیک‌روز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد مزارع پرورش ماهی استان متحمل خسارت‌های فراوان شده است.

افرادی هم بودند که در سیلاب اخیر ماهی‌های تلف شده در مزارع پرورش ماهی را با قیمت کیلویی بسیار پایین حدود ۱۰ هزار تومان به مردم ارائه کردند و با ورود دستگاه‌های متولی از این کار ممانعت شد.

تیم اعزامی از اداره کل دامپزشکی با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، شیلات، بانک کشاورزی و ارزیابان بیمه محصولات کشاورزی هر شهرستان با حضور در مناطق سیل‌زده برای ارائه راهنمایی‌های لازم بر روند معدوم‌سازی ماهی‌های تلف شده شتافتند و به شیوه بهداشتی و رعایت مسائل قرنطینه‌ای، ایمنی و زیست‌محیطی نظارت کامل دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 593197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.