ضرورت استفاده از ظرفیت درآمد غیرنقدی در مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پایان شش ماهه اول به مناطقی از شهرداری تهران که نتوانستند از پتانسیل درآمد غیرنقدی استفاده کنند تذکر جدی داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نکته قابل تأمل در گزارش مالی شهرداری تهران بحث درآمدهای غیرنقدی بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شهر تهران و با توجه به رکود تورمی توجه به منابع درآمدی غیرنقد ضروری است.

وی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های خالی در شمال تهران قرار دارد و سازندگان و شهروندان برای اینکه بخشی از دیون شهردار را پرداخت کنند راغب هستند که این املاک را با شهرداری تهاتر کنند، ادامه داد: به رغم این موضوع اما عدد بودجه نشان می‌دهد که توجه‌مان به درآمدهای غیرنقد معطوف نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گزارش ارائه شده در بیش از ۸۰ درصد مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران استفاده از منابع غیرنقد صفر بوده است، در حالی که باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به سرعت پایین اجرای عملیات عمرانی در مناطق مختلف پایتخت، اضافه کرد: با استفاده از منابع غیرنقد می‌توانستند سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی را افزایش دهند.

بابایی تصریح کرد: در حوزه استفاده از منابع غیرنقد ترک فعل انجام شده است، باید در این حوزه تغییر رویه انجام شود، همچنین در حوزه اداره کل املاک نیز نیازمند تغییر رویه جدی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان شش ماهه اول به مناطقی از شهرداری تهران که نتوانستند از ظرفیت منابع درآمدی غیرنقدی استفاده کنند، تذکر جدی داده و اگر نیاز است تغییر مدیریت انجام شود.

کد خبر 593184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.