موضوع سیل‌ در تهران پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مطالعاتی در زمینه سیل و رواناب‌ها انجام شد که در دسترس قرار دارد و باید در شورای اسلامی شهر کمیته یا کمیسیونی برای این موضوع ایجاد کنیم تا این موضوع را پیگیری کند. از ظرفیت این سیل‌ها باید به بهترین نحو استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، اظهار کرد: امیدوارم که از برکات این ماه هر چه بیشتر برخوردار شویم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای استقبال از ماه محرم در پایتخت انجام شده است و امیدوارم که این فضا به معنویت و روحانیت بیشتر شهر کمک کند تا بتوانیم از تمام ایثارگری‌های سرور شهیدان، امام حسین (ع) درس بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: تهران هنوز نیز در خطر است و امیدواریم که با آمادگی شهرداری حادثه‌ای رخ ندهد.

وی افزود: باید روی موضوع سیل در تهران کار کنیم، چرا که تهران شهری در دامنه کوه و در خطر سیل است و در مسیل‌های آن ساخت‌وساز انجام شده است، مانند بزرگراه شهید باکری که مسیری برای عبور سیل در آن تعبیه شده بود و خطری بروز نکرد، اما مناطقی مانند رودخانه کن، امامزاده داوود (ع) و دارآباد شرایط خطرناکی دارند، لذا باید آماده باشیم.

چمران خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مطالعاتی در زمینه سیل و رواناب‌ها انجام شد که در دسترس قرار دارد و باید در شورای اسلامی شهر کمیته یا کمیسیونی برای این موضوع ایجاد کنیم تا این موضوع را پیگیری کند، از این سیل‌ها باید به بهترین نحو استفاده کنیم، نه اینکه اجازه دهیم سر از خانه‌های شهروندان در آورد.

وی افزود: با تغییرات شرایط آب و هوایی ممکن است که به صورت دوره‌ای مانند این حوادث را باز هم تجربه کنیم، لذا امیدوارم که راه‌حل‌های خوبی مانند آبخیزداری را به کار ببندیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالگرد شهادت شیخ فضل‌الله نوری، تصریح کرد: ساختمان شورای اسلامی شهر در کنار مسجدی مزین به نام وی است و هر روز حادثه شهادتشان برایمان یادآوری می‌شود که در این زمینه تحریف‌های زیادی انجام شده است، اما باید دقت داشته باشیم که جای شهید و جلاد را عوض نکنیم.

کد خبر 593165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.