خدمات‌رسانی نیروهای آتش‌نشانی اراک در روستای آهنگران

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از خدمات‌رسانی نیروهای این سازمان در روستای آهنگران شهر اراک خبر داد.

محسن فضلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان فرمهین سازمان آتش‌نشانی شهر اراک دو روز در منطقه آهنگران عملیات داشت که یک روز آن مستقیم در روستا بود که ۱۰ نفر از پرسنل به همراه ۴ دستگاه خودرو عملیاتی و یک تانکر آب‌رسان و۱۲ دستگاه کف کش و موتور برق و تجهیزات نجات به این منطقه اعزام شدند و به کمک سایر دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر، سپاه و.. عملیات نجات انجام شد و یک خانم ۷۰ ساله از زیر آوار بیرون آورده شد که متأسفانه به فوت رسیده بود.

وی ادامه داد: یک مرغداری نیز به آتش‌نشانی معرفی شد که در مسیر آب قرار گرفته بود و نیروها برای انجام عملیات لازم به محل اعزام شد.

فضلی خاطرنشان کرد: ستاد بحران استانداری یک هفته قبل از وقوع سیل جلسه تشکیل داده و سطح نارنجی را برای شهر اراک اعلان کردند به این معنی که تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان بایستی در آماده‌باش کامل قرار می‌گرفتند و پیرو همین تصمیم مرخصی‌های روزانه و ساعتی برای کارکنان آتش نشانی لغو گردید و سه روز قبل از شروع بارندگی‌ها دوره‌های مقابله در مواقع بروز سیلاب و قواصی به نیروهای آتش نشانی در منطقه کوکبیه شازند داده شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: هفته گذشته که شهر درگیر سیلاب شد نیز ۱۱۰۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ داشتیم که شکستن درختان، قطعی برق، گیر افتادن در آسانسور، اشیای معلق، آبگرفتگی را شامل می‌شد و در مجموع نیروهای آتش نشانی در پی وقوع سیل ۱۷۰ عملیات در شهر را به انجام رساندند.

به گزارش ایمنا بر اساس دستور فرماندار شهرستان اراک نیروهای آتش‌نشانی شهر اراک کماکان در حال آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع موارد مشابه به خدمات‌رسانی به شهروندان بپردازند.

کد خبر 593156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.