سایت‌های غیررسمی فروش بلیت بسته می‌شود/دستورالعمل حقوق مسافر تغییر می‌کند

با توجه گزارش‌های بسیاری که درخصوص سایت غیررسمی فروش بلیت وجود داشت، سرانجام رئیس سازمان هواپیمای کشوری از بسته‌شدن سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ بود که میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص سایت‌های غیرقانونی فروش بلیت اظهار کرد: متأسفانه برخی واسطه‌گران با راه‌اندازی سایت‌های غیرقانونی مبادرت به فروش بلیت هواپیما با قیمت‌های نامتعارف می‌کنند و برخی هموطنان به دلیل آشنایی نداشتن با درگاه‌های قانونی فروش بلیت، مبادرت به خرید از این سایت‌ها می‌کنند که در صورت بروز مشکل در طول سفر هیچ‌یک از فروشندگان این سایت‌ها پاسخ‌گوی مسافران نیستند.

وی درخصوص نحوه خریداری بلیت از درگاه‌های مجاز فروش گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً از شرکت‌ها بلیت تهیه کنند. همچنین فهرست دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایت‌های فروش بلیت دارای مجوز در پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس caa.gov.ir در دسترس قرار دارد و مسافرانی که قصد خرید بلیت از مبادی فوق را دارند با رجوع به فهرست فوق از نحوه فعالیت، اعم از فعال یا غیرفعال و اعتبار مجوز درگاه فروش بلیت مورد نظر خود اطلاع حاصل کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درمورد برخورد با متخلفان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر معرفی سایت‌های متخلف به مراجع قانونی، با شرکت‌های هواپیمایی که بلیت آن‌ها توسط این سایت‌ها به فروش می‌رسد، برخورد خواهد کرد.

اقدام برای رفع دغدغه مردم

امروز یازدهم مردادماه محمد محمدی‌بخش بخش در حاشیه نشست تعزیرات با شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: نشست سازمان تعزیرات با شرکت‌های هواپیمایی طبق رصدهای میدانی و گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه در زمینه فروش خارج از دامنه نرخ بلیت و سایر دغدغه‌های مردم برگزار شد.

وی افزود: به صورت کلی قیمت‌ها کنترل شده است ما هم نظارت کافی داریم، اما برخی از تخلفات مطرح شده مربوط به سایت‌های فروش غیر رسمی است که به علل مختلف در صنعت وجود دارد و درصدد بستن آن‌ها هستیم، گزارش‌هایی نیز از تخلفات در ترمینال‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری بخش با بیان اینکه مردم از سایت‌های معتبر شرکت‌های هواپیمایی یا مراکز مورد تائید سازمان هواپیمایی بلیت تهیه کنند، گفت: اگر صنعت هواپیمایی با این شرایط سخت اداره می‌شود به علت رعایت ایرلاین‌ها و مجموعه فرودگاه‌ها است، آسیب‌های وارده بیشتر به بخش‌های بازرگانی که به صنعت وصل شدند، بر می‌گردد.

محمدی بخش در پاسخ به این پرسش که چرا برخوردهای سازمان هواپیمایی با تخلفات بازدارنده نیست، افزود: هم تعلیق هم حذف مسیر و هم کاهش پروازهای بین‌المللی داشتیم که از مؤثرترین عوامل بازدارنده است و دستورالعمل حقوق مسافر تا دو هفته آینده تغییراتی خواهد کرد که مردم با مطالعه آن می‌توانند از حقوق خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه مبنای قیمت بلیت، سایت شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوزهای مختلف در پکیج‌های مسافرتی ازجمله هتل را دارد همان طور که ما مجوز بند الف را داریم که این‌ها ربطی به قیمت بلیت ندارد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری افزود: درحال‌حاضر با کمبود ناوگان مواجهیم که براساس تاکید رئیس‌جمهور، ناوگان ما باید به سیصد فروند برسد.

کد خبر 593144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.