تابلوهای کوچه شهدا در قم الگویی برای کشور است

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از اجرای مرحله دوم طرح کوچه‌های آسمانی و نصب بیش از ۲۰۰ تابلو به نام شهدا در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این اقدام که از سال گذشته آغاز شده، الگویی برای کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان در پنجمین کمیته ایثار و شهادت شهرداری قم، با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در ارتقای فرهنگ شهروندی اظهار کرد: شهرداری با اجرای طرح کوچه‌های آسمانی گام بزرگی در تکریم و معرفی شهدا در شهر بر خواهد داشت.

وی با اشاره به جزئیات طرح کوچه‌های آسمانی، افزود: این طرح برای نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا به‌خصوص کوچه‌هایی که خانواده شهید در آن سکونت دارند، اجرا شده است و در این مرحله از طرح بیش از ۲۰۰ کوچه با نام شهدا نام‌گذاری می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: این طرح با پیگیری کمیته نام‌گذاری شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر قم اجرا شده است و سپس اسامی برای تهیه تابلو در اختیار سازمان زیباسازی قرار می‌گیرد.

وی برنامه رونمایی بیش از ۲۰۰ تابلوی کوچه شهید در مرحله دوم طرح کوچه‌های آسمانی را مطرح کرد و گفت: در مرحله نخست بیش از ۱۵۰ تابلو شهدا توسط سازمان زیباسازی شهرداری طراحی، ساخته و نصب‌ شده است.

جوادیان با بیان اینکه متریال استفاده‌ شده در ساخت تابلوها از بهترین نوع و با ماندگاری بیش از ۲۵ سال است، گفت: تمام اطلاعات از بنیاد شهید دریافت و دو نوع تابلو به‌صورت تابلوی پایه‌دار برای سر کوچه و دیگری برای نصب روی دیوار ورودی کوچه طراحی‌ شده است.

وی با اشاره به طراحی ۲۰۰ تابلو جدید، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ تابلو جدید با کیو آر کد طراحی و ساخته‌ شده است که روی فلز چاپ شده و در برابر نور خورشید مقاوم است و بیش از ۲۵ سال ماندگاری دارد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از چالش‌های سازمان در اجرای این طرح، کسب اطلاعات شهدا و گرفتن عکس‌های باکیفیت است که در مواردی مجبور به ترمیم عکس‌ها هستیم، ادامه داد: در بعضی از موارد نیز کوچه به نام شهید دیگری مزین بود و در نصب تابلوهای جدید نیز مشکلاتی داریم، اما تلاش می‌کنیم بخشی از دین خود را به شهدا ادا کنیم.

کد خبر 593119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.