عرضه قلیان در هر محلی خلاف قانون است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند، انجام این کار تا زمانی که هیچ‌گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند، خلاف قانون و عرف است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جمع‌آوری عرضه قلیان‌ها از حاشیه رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: به طور کلی بحث ما تنها جمع‌آوری قلیان از کنار رودخانه زاینده‌رود و مکان‌های دیگر نیست؛ مجموعه جامعه سلامت، پزشکان و افرادی که دست‌اندرکار سلامت شهروندان هستند، اعلام می‌کنند که استفاده از قلیان برای تمام افراد مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف قلیان سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: اینکه چه افرادی قلیان استفاده می‌کنند و چه افرادی که از کنار آن رد می‌شوند، حائز اهمیت بوده و تمام این موارد تهدیدکننده سلامت جامعه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه عرضه قلیان بدون مجوز قانونی در هر محلی خلاف قانون است، گفت: بر همین اساس اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند تا زمانی که هیچ‌گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند انجام این کار خلاف قانون و عرف است.

وی خاطرنشان کرد: شاید در هیچ مکانی از پارک‌ها مانند پارک‌های اصفهان شاهد چنین مسائلی و عرضه قلیان نباشیم اما به طور قطع شهرداری اصفهان به عنوان متولی این امر به همراه دیگر دستگاه‌ها این مسئولیت را دارد که با عرضه‌کنندگان قلیان در حاشیه رودخانه برخورد قانونی داشته باشد.

قربانی در خصوص اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان در جامعه، اظهار کرد: انجام اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان یکی از مسائل مهم است و باید از طریق نهاد آموزش و پرورش، فرهنگ‌سراهای سطح شهر و رسانه‌ها این برنامه انجام شود تا موجب ضرر و آسیب به سلامت جامعه نشود.

وی گفت: شهرداری اصفهان و دیگر مجموعه‌هایی که در حوزه خدمات شهری مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند و کار اصلی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

کد خبر 593112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.