لزوم توجه دوباره به موضوع بهداشت خانواده/اهمیت به‌کارگیری بخش خصوصی در امر بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بهداشت خانواده باید دوباره پررنگ شود، گفت: نیاز است بسیاری از روش‌ها در بحث آموزش مخاطب، مراقبت‌ها و مداخلات بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دلیل مقابله با بیماری کووید ۱۹ بسیاری از برنامه‌ها در امر بهداشت طی دو سال گذشته کم‌رنگ شد و این امر سبب ایجاد فاصله در امر بهداشت خانواده با مردم شد.

در این باره کمال حیدری در کارگروه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار می‌کند: لازم است مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با انرژی و برنامه‌های جدید و کاربردی و برنامه‌ریزی دقیق بار دیگر بخش بهداشت را به جایگاه گذشته خود برگردانند.

وی با انتقاد از کمبود نیروی انسانی برخی امکانات را از موانع بر سر راه اعتلای بهداشت خانواده می‌داند و می‌گوید: باید بخش خصوصی را در امر بهداشت به کار بگیریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بهداشت خانواده باید دوباره پررنگ شود، می‌افزاید: نیاز است بسیاری از روش‌ها در بحث آموزش مخاطب، مراقبت‌ها و مداخلات بازنگری شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در بحث جوانان و نوجوانان باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم، می‌گوید: بهترین عمر یک جوان در مدرسه در اختیار ماست و رویکرد آموزش و پرورش هم در جهت همکاری در این زمینه است.

وی جمعیت و فرزندآوری را به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی یک بحث بسیار مهم برای کشور دانست و از مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور خواست تا اقدامات ویژه‌ای در بخش سالمندی صورت دهند چرا که باید سالمند سالم را به جامعه تحویل داد.

کد خبر 593091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.