اصفهان پتانسیل ۴ تیم را در لیگ هندبال دارد/بومی‌گزینی در ورزش امروز معنایی ندارد!

«استان اصفهان در رشته هندبال غنی است. اگر چهار تیم هم در لیگ برتر از اصفهان حضور داشته باشند، می‌توانند با بازیکنان بومی فعالیت کنند. البته باشگاه‌هایی مانند سپاهان و ذوب‌آهن برای رفتن روی سکوی قهرمانی، نیاز به بازیکنان غیربومی نیز دارند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای اخیر علیرضا احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگویی با این خبرگزاری، از انحلال تیم هندبال مردان این باشگاه به دلیل بومی نبودن برخی بازیکنان و موازی‌کاری این تیم با تیم سپاهان خبر داد؛ تصمیمی که حواشی زیادی برای گاندوهای اصفهانی به دنبال داشته است.

اکنون باید دید درنهایت تصمیم مدیران این باشگاه عملی خواهد شد یا خیر. در همین خصوص با «کیارش طاهری» بازیکن اصفهانی این تیم و ملی‌پوش فصل گذشته تیم هندبال ذوب‌آهن گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از خبر که روزهای اخیر منتشر شد شروع کنیم. آیا از انحلال تیم هندبال باخبر بودید؟

مدتی است از این موضوع باخبر هستیم. بحث‌هایی نیز مطرح بود که قصد داشتند تیمی با اعتبار کمتری را روانه مسابقات کنند اما شایعات انحلال از همان ابتدا هم بر سر زبان‌ها بود که درنهایت رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت.

فکر می‌کنید تصمیم انحلال تیم هندبال ذوب‌آهن درست باشد؟

قطعاً تصمیم درستی نیست؛ زیرا هندبال ذوب‌آهن توانست سال گذشته مقام سوم رقابت‌ها را کسب کند. ابتدای فصل گذشته هم با توجه به منابع مالی که به تیم ما اختصاص یافت، انتظار کسب همین جایگاه بود که به‌دست آمد. تیم ذوب‌آهن با مصدومانی که در حین رقابت‌ها داشت بازهم مقامی شایسته‌ای را کسب کرد.

مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن درخصوص انحلال تیم هندبال موضوع موازی‌کاری با تیم سپاهان را مطرح کرد. فکر می‌کنید این دلیل صحیح است؟

به نظر بنده این دلیل اصلاً منطقی و درست نیست. اگر این گونه باشد باشگاه سپاهان هم با دو تیم در مسابقات شرکت می‌کند و باید تعداد را به حداقل برساند. اگر هم موضوع موازی‌کاری مطرح می‌شود، باید ذوب‌آهن و سپاهان به عنوان دو تیم با قدمت حضور داشته باشند و بقیه تیم‌ها به دلیل حضور این در لیگ شرکت نکنند. باشگاه ذوب‌آهن یک باشگاه بزرگ و باقدمت است و همیشه در رقابت‌های هندبال حضور داشته و مقام‌های خوبی را کسب کرده است.

 اصفهان پتانسیل فعالیت چهارتیم در لیگ هندبال دارد/ بومی گزینی در ورزش امروز معنایی ندارد!

موضوع دیگری که درخصوص انحلال مطرح می‌شود بحث بومی‌گزینی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

استان اصفهان در رشته هندبال غنی است. اگر چهارتیم هم در لیگ برتر از اصفهان حضور داشته باشند می‌توانند با بازیکنان بومی فعالیت کنند. البته باشگاه‌هایی مثل سپاهان و ذوب‌آهن برای رفتن روی سکوی قهرمانی نیاز به بازیکنان غیربومی نیز دارند. درواقع موضوع بومی‌گزینی در باشگاه‌داری امروز کاملاً مردود است؛ مگر می‌شود به دلیل جذب چند بازیکن غیربومی و امکاناتی که به آن‌ها داده می‌شود، قید تیم‌داری در رشته‌ای که آن‌قدر برای اصفهان حائز رتبه شده را زد.

اگر تصمیم مدیران ذوب‌آهن پابرجا بماند فصل آینده لیگ هندبال کشور شاهد دربی همیشه جذاب اصفهان نیست. فکر نمی‌کنید این مسئله لیگ برتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

بله همین طور است. قطعاً شوک بزرگی به لیگ هندبال وارد می‌شود. علاوه بر این موضوع، بازیکنان بزرگی بدون تیم خواهند شد. حتی درخصوص پرداختی‌ها نیز قسط آخر بازیکنان از سوی باشگاه پرداخت نشده و حدود چهار یا پنج ماه از آن می‌گذرد. این واقعاً در امرار معاش بازیکنان مؤثر است؛ چراکه درآمد بسیاری از بازیکنان از همین پرداختی‌ها تأمین می‌شود. باشگاه ذوب‌آهن همیشه مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده و امیدوارم در این خصوص هم مشکلات مرتفع شود.

و اما صحبت پایانی

امیدوارم استان اصفهان مثل گذشته هندبال قوی را داشته باشد و تنها به فعالیت یک یا دوتیم محدود نشود و تیم‌های خوبی برای اصفهان فعالیت کنند، چراکه پتانسیل خوبی در این استان وجود دارد.

کد خبر 593041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.