آیا شیلد صورت خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؟

با وجود اینکه شیلدهای صورت تا حدودی نقش محافظتی دارند، اما مطالعات مختلف محافظت بالایی در برابر قطرات بالقوه عفونی نشان ندادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیلدهای صورت در زمان شیوع بیماری کووید -۱۹ محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا مانع تنفس نمی‌شوند و در مقایسه با ماسک‌های پزشکی، برقراری ارتباط طبیعی‌تر است و محافظت در برابر پاشیدن آب را فراهم می‌کند. اما تاکنون شواهد زیادی درمورد اینکه شیلدها واقعاً چقدر نقش محافظتی دارند، وجود نداشته است.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان نقش محافظتی شیلدهای صورت، آن‌ها را در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل شده آزمایش کردند. این تیم از یک ماشین سرفه استفاده کردند که قطرات فلورسنت را روی سر آدمک می‌ریزد. سپس شیلدهای صورت را براساس نحوه آلوده شدن آن‌ها به قطرات سرفه شبیه‌سازی شده درجه‌بندی کردند.

نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که همه شیلدهای صورت تا حدی محافظت می‌کنند، اما هیچ‌کدام سطوح بالایی از محافظت در برابر آلودگی قطرات خارجی نداشتند. شکاف‌های بزرگ در کناره‌های این شیلدها و گاهی اوقات شکاف‌های موجود در پایین یا بالا، اجازه می‌دهد قطرات تنفسی افراد دیگر به صورت راه پیدا کنند، این به معنای قرار گرفتن در معرض ویروس‌های احتمالی است.

به گفته محققان، شیلدهایی که بیشتری میزان محافظت را ارائه می‌کردند، در سراسر پیشانی بسته شده بودند و به خوبی در اطراف دو قسمت صورت و زیر چانه ادامه داشتند.

کد خبر 592987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.