از دستگیری پسر به اتهام قتل مادر تا ترکیدن لاستیک هواپیما در پرواز تهران_مشهد

دستگیری پسر به اتهام قتل مادر، بازداشت عامل قتل و درگیری خونین، دستگیری سه زن سارق، ترکیدن لاستیک هواپیمای پرواز تهران به مشهد، دستگیری مردی با پنج سلاح جنگی و شکاری و بازداشت عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکم تیرماه سال جاری رسیدگی به پرونده مفقودی یک زن میانسال در شرق تهران در دستور کار دکتر حمیدرضا رستمی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جرایم جنایی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌های ابتدایی نشان داد اوایل خردادماه زن میانسال، سوار بر خودروی پسر خود شده اما دیگر به خانه بازنگشته و این زن آخرین بار همراه با فرزندش سوار خودرو ۲۰۶ بوده و پس از آن موبایل وی خاموش شده است.

همین کافی بود تا بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی دستور بازداشت پسر جوان را به عنوان تنها مظنون پرونده صادر کند؛ بدین ترتیب خیلی زود پسر جوان هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازپرسی در رابطه با موضوع مفقودی مادرش اظهارات ضد و نقیضی به زبان آورد. اعضای تیم جنایی در گام نخست به سراغ خودروی پسر جوان رفتند و در بازرسی‌های موشکافانه از خودرو ۲۰۶، آثار خون کشف کردند و با رصدهای گسترده اطلاعاتی پی بردند که پسر جوان در بازه زمانی ناپدید شدن مادرش همراه وی در خودرو بوده است.

با توجه به ادله موجود در این پرونده مبنی بر خاموش شدن تلفن همراه زن میانسال در اتوبان امام علی (ع) و آثار خون وی در خودروی فرزندش، پسر جوان به اتهام قتل دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه صبح امروز دوشنبه دهم مردادماه، متهم برای بررسی‌های بیشتر به شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی منتقل شد اما وی در جریان بازپرسی‌ها منکر جرم قتل شد و از مفقودی مادر خود اظهار بی‌اطلاعی کرد.

از سوی دیگر جدیدترین بررسی‌های بازپرس پرونده نشان داد دوربین‌های مداربسته اتوبان امام علی (ع) چهره مادر میانسال را در خودرو ۲۰۶ هنگامی که کنار فرزندش قرار داشته ثبت کرده و روکش‌های خودرو مذکور ساعتی پس از خاموش شدن موبایل زن میانسال تعویض شده است. با دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جرایم جنایی، متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و با توجه به کشف سرنخ‌های جدید و ادله موجود، تحقیقات همچنان ادامه دارد.

بازداشت عامل قتل و درگیری خونین در خنداب

سرهنگ کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: درپی اعلام گزارشی در ساعت ۱۱:۳۰ روز گذشته به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان مبنی بر نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان خنداب بلافاصله واحد گشت انتظامی این شهرستان به محل اعزام شد.

وی افزود: با حضور پلیس در محل مشخص شد عاملان نزاع متواری و دو نفر از طرفین دعوا با شلیک اسلحه شکاری مجروح شده و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امیرالمومنین شهرستان اراک منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از مجروحان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارد شده جان باخته و فرد دوم تحت مداوا قرار می‌گیرد و با تلاش مأموران انتظامی شهرستان خنداب هشت نفر از عاملان نزاع و درگیری و قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند. متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سه زن سارق

مهدی سبزواری نژاد دادیار شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه سه شهرستان کرج درخصوص شیوه ارتکاب جرم سرقت مقرون به آزار توسط متهمان، اظهار کرد: این متهمان از طریق ریختن قرص‌های خواب‌آور در نوشیدنی‌های قربانیان، آنها را بی‌هوش کرده و سپس اقدام به سرقت از منازل می‌کردند و اموال با ارزش از جمله طلا، گوشی، ساعت، و موبایل آنها را می‌ربوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد این متهمان با این شیوه جرایم یاد شده را علیه افراد زیادی مرتکب شده باشند و سایر افراد به علت شناسایی نکردن متهمان، طرح شکایت نکرده‌اند یا شکایت آنها به نتیجه نرسیده است، افزود: همه افرادی که توسط متهمان مورد بزه واقع شده‌اند با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان کرج، و یا دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه سه کرج اقدام به طرح شکایت کنند.

ترکیدن لاستیک هواپیمای پرواز تهران به مشهد

حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد، اظهار کرد: دو لاستیک هواپیمای شرکت سپهران به علت نقص فنی در چرخ هنگام ورود به پارکینگ فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ترکید اما خوشبختانه به هیچ مسافری آسیبی وارد نشد.

وی افزود: این هواپیما صبح امروز از مبدا تهران در فرودگاه مشهد به زمین نشست و دو لاستیک عقب این هواپیما دچار ترکیدگی شد.

دستگیری مردی با ۵ سلاح جنگی و شکاری

سرهنگ سیدجعفر جوانمردی فرمانده انتظامی بندرانزلی، اظهار کرد: درپی وصول خبری مبنی بر نگهداری سلاح توسط فردی در انزلی موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت و در تحقیقات اولیه سرنخ‌هایی از یک متهم ۴۴ ساله به دست آمد.

وی افزود: با شناسایی محل اختفا طی یک عملیات ضربتی، فرد دستگیر و از این متهم دو اسلحه کلت کمری و سه اسلحه شکاری، ۴۸ عدد فشنگ شکاری، ۲۴ عدد تیر جنگی، ۷۸۰ گرم تریاک، دو حقه وافور، هشت عدد پوکه خالی سلاح شکاری، یک دستگاه شوکر برقی و یک دستگاه چراغ گردان پلیس کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی بندرانزلی با بیان اینکه نگهداری هرگونه سلاح بدون مجوز از سوی قانون‌گذار جرم‌انگاری شده است، تصریح کرد: متهم با تفهیم اتهامات وارده به مرجع قضائی معرفی شده است. شهروندان در صورت رؤیت موارد مشابه، موضوع را برای بررسی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بازداشت عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی

فردی که در شهرستان نهاوند اقدام به انتشار فیلمی کوتاه از زورگیری و آزار و اذیت یک پسر جوان در مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند با رصد و پایش فضای مجازی، عامل تهیه و انتشار این کلیپ زورگیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند.

وی افزود: نامبرده که جوانی ۲۱ ساله است با اقدام مؤثر و تلاش ویژه کارشناسان پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان نهاوند، دستگیر شد. متهم در این کلیپ تصاویری از حبس یک پسر جوان در لانه سگ و صندوق عقب خودرو و اخاذی از وی را تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان تصریح کرد: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کینه‌جویی و ایجاد رعب و وحشت در بین کاربران فضای مجازی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه فرد متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شده است، اضافه کرد: هرگونه اقدام و فعالیت در فضای مجازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌شود، جرم محسوب شده و براساس قانون با متخلفان برخوردی قاطع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: والدین بر نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت کرده و از بروز این قبیل اقدامات که دارای تبعات و عواقب قضائی و قانونی است، پیشگیری کنند. شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir برای رسیدگی و اقدام، گزارش کنند.

کد خبر 592962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.