کلاهبرداری نوجوان ۱۷ ساله از شهروندان با ارسال لینک جعلی ابلاغیه قضائی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری نوجوان ۱۷ ساله‌ای که با ارسال لینک جعلی مشاهده ابلاغیه قضائیه به تلفن همراه شهروندان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه احراز هویت، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار کردند پس از دریافت پیامکی با عنوان شکوائیه علیه شما و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۲۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس از آن شاکی جهت پرداخت وجه درخواستی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی خود می‌کند و کل موجودی حساب آنها برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: برابر تحقیقات صورت گرفته با توجه به گستردگی این شگرد مجرمانه، ارزش کلاهبرداری این پرونده بیش از ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود و اقدامات تخصصی کارشناسان جهت شناسایی سایر مالباختگانی که از این طریق از حساب آنها برداشت شده ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوی ضمن اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است؛ بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 592952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.