افزایش تولید انواع گل وگیاه در گلخانه‌های محمودآباد و جروکان

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت قابل توجه گلخانه‌های محمودآباد و جروکان گفت: اصفهان در مقایسه با دیگر شهرها توجه ویژه‌ای به تولید گل و گیاه دارد و این در حالی است که بسیاری از شهرها مرکز تولید ندارند.

به گزارش ایمنا، سعید بلندنظر اظهار کرد: گلخانه‌های محمودآباد و جروکان با کنترل و کاهش سال به سال هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و حرکت به سمت تولیدات به‌صرفه و در عین حال با کیفیت، در زمینه تولید و کیفیت پیشتاز است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۰ درصد افزایش بهره‌وری در گلخانه‌های محمودآباد و جروکان خواهیم رسید، تاکید کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ پروژه برون‌سپاری تولید گل و گیاه از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعریف شد تا ضرر و زیان حاصل از قیمت تمام شده محصولات به صفر برسد و سپس شهریورماه ۹۹ سازمان پارک‌ها برنامه جدیدی را برای تولید در نظر گرفت.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان یکی از عوامل پیشرفت و فعالیت مؤثر در گلخانه‌های محمودآباد و جروکان را رساندن تولیدات زودتر از بازار به سطح شهر و مناطق دانست و گفت: به عنوان مثال کلم‌های زینتی که در حال تولید است، برای کشت زمستانه تا پیش از سال نو استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرکز تحقیقات شماره یک به دنبال تولید گونه‌های دائمی و مقاوم به خشکی هستیم و در جهت تکریم شهروندان، تولید گیاهان با کیفیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بلندنظر با بیان اینکه تأمین این نهاده‌ها با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به معضل تبدیل شده است، تأکید کرد: گونه‌های منحصر به فرد با کیفیت خاص خود، تنها باید از منبع اصلی تأمین شود.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان پارک‌ها برای احترام به شهروندان، بهترین کیفیت را در تهیه و تولید گل‌ها لحاظ می‌کنند در حالی که به راحتی می‌توان شهر را با گونه‌های معمولی پر کرد.

وی با اشاره به زیبایی منحصر به‌فرد پارک‌های اصفهان خاطرنشان کرد: امروزه شهروندان می‌توانند بهترین نوع گل‌ها را که زیبایی چشم‌نوازی دارند و در دیگر شهرها کمتر دیده می‌شوند، در اصفهان ببینند.

بلندنظر تأکید کرد: اصفهان در مقایسه با دیگر شهرها توجه ویژه‌ای به تولید گل و گیاه دارد در حالی که حتی پایتخت کشور مرکز تولید آن را ندارد.

کد خبر 592914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.