درگیری مسلحانه در مرز ایران و افغانستان/ طالبان: یک کشته دادیم

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در صفحه توئیتر خود از تشکیل کمیته مشترک با هدف جلوگیری از تکرار درگیری‌های مرزی میان دو کشور همسایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های افغانستان صبح روز یکشنبه _هشتم مردادماه_ به نقل از مولوی محمد ابراهیم هیواد، فرمانده مرزی ط‌البان از درگیری مسلحانه نیروهای مرزی افغانستان و ایران در ساحه درویش ولسوالی کنگ این ولایت خبر دادند.

هیواد کشته شدن یک نیروی مرزی افغانستان و زخمی شدن یک تن دیگر را تأیید و نیروهای ایران را آغازگر این درگیری اعلام کرد.

در این راستا میثم برازنده، فرماندار شهرستان هیرمند نیز روز گذشته با بیان اینکه درگیری مرزی خاتمه یافته است، گفت: علت این درگیری در ناحیه مرز شهرستان هیرمند تجاوز مرزی از ناحیه طالبان به داخل خاک ایران بوده است.

روز گذشته سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به جزئیاتی درباره چگونگی رخداد مرزی بین ایران و افغانستان گفت: این موضوع با درایت و مدیریت نیروهای مرزبانی ما پایان یافت اما نیروهای مرزبانی افغانستان باید به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند.

وی تأکید کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیتر خود در واکنش به رویداد مرزی میان ایران و افغانستان که در منطقه هیرمند رخ داد، نوشت: پس از درگیری در منطقه هیرمند، جلسه‌ای با حضور نماینده جمهوری اسلامی و وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان تشکیل شد. وزارت دفاع حکومت سرپرست، طی تماسی با نیروهای مرزی این کشور پرهیز از درگیری و تشکیل کمیته مشترک جهت تکرار نشدن این دست اقدامات را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 592910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.