جابجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جابجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور ر به عهده حمل و نقل جاده‌ای است که با محدودیت بودجه مواجه است.

به گزارش ایمنا، داریوش امانی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و مساعدت نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون عمران و افزایش بخشی از درآمدهای سازمان، امکان ادامه فعالیت پروژه‌های کلان و ملی این سازمان فراهم شد.

وی افزود: هم در این نشست از سهم ۹ درصدی بخش حمل و نقل در تولید ناخالص ملی خبر داد.

محمد تیموری گفت: نگهداری ۲۲۱ کیلومتر راه، ۳۶۴ هزار دستگاه پل، ۱۰۵۹ راهدارخانه و ۵۲۰۰ کیلومتر روشنایی راه‌ها، ۴۰۰۰ قرارداد بزرگ و ۲۰,۰۰۰ نیروی فعال، بخشی از توانمندی‌های صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: وجود نیروی کارشناسی توانمند و داده‌های اطلاعاتی قابل اعتماد برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های راهداری و حضور تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط کشور از نقاط قوت حوزه راهداری کشور است.

رضا اکبری با اشاره به برخی از مشکلات سازمان راهداری گفت: افزایش اضمحلال و کاهش کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها، استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری، مشکلات معیشتی و استخدامی نیروی انسانی راهداری کشور و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات این بخش است.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 592907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.