اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در این کلان‌شهر خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منفذهای فعال و غیرفعال موش در محله‌های یک تا شش منطقه اسلام‌آباد شهرداری کرج با مشارکت شهروندان از طریق ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و گشت مستمر اکیپ‌های مبارزه با جانوران موذی سازمان مدیریت پسماند، شناسایی و طعمه‌گذاری شد.

وی افزود: تمام طعمه‌های به‌کار گرفته شده در این طرح مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که کم‌ترین خطر را برای انسان دارد و مراحل اجرای عملیات طعمه‌گذاری با نظارت و هماهنگی سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه طعمه‌گذاری فقط در جوی‌های واقع در خیابان‌های اصلی به غیر از منازل مسکونی و کوچه‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید طعمه‌ها با دست انسان تماس داشته باشد، زیرا موش به بوی بدن انسان بسیار حساس است و تماس دست با طعمه مسموم باعث استفاده نکردن موش‌ها از طعمه می‌شود.

وی با اشاره به روش اجرای طرح طعمه‌گذاری، گفت: ابتدا معابر و خیابان‌های اصلی شهر توسط کارشناسان بازدید می‌شود، مرحله بعد شناسایی مناطق از نظر میزان آلودگی و کانون وفور موش است، سپس با نصب بنر هشدار و اطلاع‌رسانی به شهروندان و کسبه در مسیرهای مورد نظر، عملیات طعمه‌گذاری با سموم ضد انعقادی انجام می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: عملیات طعمه‌گذاری در سطح محله‌های یک تا شش منطقه اسلام‌آباد با مقدار ۵۰ کیلوگرم سم و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان با نصب بنر انجام شده است.

کد خبر 592802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.