اجرای ۲۰۱ پروژه در سند تحول حاشیه شهر مشهد

شهردار مشهد گفت: بر اساس سند تحول حاشیه شهر مشهد ۲۰۱ پروژه در هشت پهنه حاشیه شهر به مساحت ۳۸۰۰ هکتار و با اعتبارهفت هزار میلیارد تومان درسه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، عبدالله ارجائی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری از طرح سند تحول حاشیه شهر مشهد رونمایی و اظهار کرد: سهم شهرداری از پروژه‌های این سند ۵۰ درصد است.

وی افزود: بر اساس سند تحول حاشیه شهر مشهد ۲۰۱ پروژه در هشت پهنه حاشیه شهر مشهد به مساحت ۳۸۰۰ هکتار و با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان طی سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی رضازاده‌همدانی، مدیر عامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد نیز در خصوص اهداف این سند و تعداد پروژه‌هایی که بر عهده شهرداری است، افزود: سند تحول حاشیه شهر مشهد چند ضلع دارد که سازمان‌ها و ارگان‌ها، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری مشهد و ارگان‌ها و خیرین اضلاع آن را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سهم آورده شهرداری مشهد از این طرح ۵۲ درصد و با رقمی حدود ۳,۷۰۰ میلیارد تومان است، همچنین اجرای ۶۲ پروژه محوری در چهار سرفصل کلی این طرح بر عهده شهرداری مشهد است.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: ۲۰ درصد از این بودجه شهرداری صرف پروژه‌های توسعه و ایجاد فضای سبز و خدمات شهری، ۴۰ درصد آن صرف تقویت حمل‌ونقل عمومی، ۲۰ درصد برای بهسازی و توسعه شبکه معابر اصلی و فرعی، ۱۵ درصد صرف سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد و پنج درصد نیز صرف باقی سرفصل‌های کاری خواهد شد که این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پهنه حاشیه شهر ۵۶۰۰ هکتار وسعت دارد و این پروژه‌ها برای کل این پهنه در نظر گرفته شده است. این پروژه‌ها در مناطق دو تا هفت، بخشی از انتهای بلوار توس، بخشی از شهرک امام هادی (ع) در منطقه ۱۰ و بخشی از انتهای خیابان‌های صیاد شیرازی و هفت تیر اجرایی خواهد شد؛ یعنی شهرداری مشهد بخش‌هایی از ۱۱ منطقه شهری را در این طرح پوشش خواهد داد.

رضازاده‌همدانی در خصوص طرح‌های زودبازده شهرداری مشهد که در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق حاشیه شهر صورت گرفته است، گفت: این طرح‌های زودبازده یک ساله از آبان سال گذشته آغاز شده است و در آبان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۳۸۵ پروژه در این حوزه در ۱۱ منطقه در حال انجام است و شهرداری مشهد برای این طرح‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است که این بودجه با مصوبه شورای اسلامی شهر از بودجه شهرداری مشهد به صورت نقدی برای آبادانی پهنه حاشیه شهر اختصاص داده شده است.

کد خبر 592787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.