سیاست‌گذاری رسانه‌ای استان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در جلسه شورای اطلاع‌رسانی باید سیاست‌گذاری رسانه‌ای استان و شهرستان را انجام دهیم؛ معتقدم باید مسائل رسانه‌ای استان را از زبان بدنه رسانه بشنویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری در دیدار با اهالی رسانه اظهار کرد: در جلسه شورای اطلاع رسانی باید سیاست‌گذاری رسانه‌ای استان و شهرستان را انجام دهیم. معتقدم امروز باید مسائل رسانه‌ای استان را از زبان بدنه رسانه بشنویم.

وی با بیان اینکه باید وضعیت رسانه‌ای استان و مسائل و مشکلات آن‌ها از زبان خود خبرنگاران شنیده شود تا بتوانیم سیستم اطلاع‌رسانی استان را ارتقا دهیم، ادامه داد: ارتباط ما با بدنه رسانه باید وسیع‌تر شود که هم خبرنگاران سیاست‌گذاری‌ها و مسائل مختلف را بشنوند و هم مسئولان نقطه‌نظراتی را برای اصحاب رسانه بیان کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت رسانه استان و شهرستان باید دستگاه‌های حاکمیتی توجه لازم به این موضوع داشته باشند و مسائل و مشکلات را از زبان خبرنگاران بشنوند.

وی با بیان اینکه اکنون فرصتی پیش آمده تا با اصحاب رسانه گفت‌وگو کنیم و مسائل و مشکلات را از زبان خبرنگاران بشنویم، اضافه کرد: نخبگان فراوانی در حوزه‌های مختلف در استان اصفهان وجود دارد که با مشکلات و مسائل گوناگونی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که مسئولان با شنیدن این مشکلات می‌توانند بعضی از آن‌ها را حل‌وفصل کنند.

جان نثاری با بیان اینکه یکی از مزایای رسانه‌ها این است که عیوب را نشان می‌دهند، اضافه کرد: مسئولانی که استقبال رسانه را به همراه ندارند یعنی نمی‌خواهند کار خود را ارتقا بدهند و بهتر از روز گذشته عمل کنند. سیستم رسانه همه نقایص و عیوب را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای رفع نقایص تلاش کرد اما عموماً عیوب در عملکردها است، تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی رسانه باشند و در حوزه کاری خود جوابگو باشند چرا که پاسخگویی یکی از مطالبات جدی دولت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: شفافیت و پاسخگو بودن یکی از مطالبات و شعارهای جدی دولت سیزدهم است، اگر مسئولی می‌خواهد ذیل دولت عمل کند باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: در جلسات شورای اطلاع رسانی مرزها را مشخص کردیم تا مسئولان به راحتی بتوانند مسائل و اطلاعاتی که می‌توان منتشر کرد را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهند. این در حالی است که مسئولان برای اینکه مصاحبه نکنند و مشکلات حوزه کاری خود را عنوان نکنند به رسانه‌های می‌گویند محرمانه است.

جان‌نثاری یادآور شد: تنها مسئله‌ای در استان محرمانه است که شورای تامین بازگو کردن آن را نهی کرده باشد در غیر این صورت همه مسائل باید مطرح شود.

وی گفت: مسئولان باید زیرساخت‌ها را در سیستم رسانه‌ای ایجاد کنند از این رو باید رسانه‌های بیشتر مسئولان را حمایت و همراهی کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند از این رو ابلاغیه‌های لازم توسط شورای اطلاع رسانی استان انجام شده و فرمانداران و مسئولان در این راستا توجیه شدند. از این پس اگر مسئولی پاسخگوی رسانه‌ها نبود رسانه‌ها موظف هستند موارد را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان اطلاع دهند.

وی گفت: مسئولان موظف هستند بستری فراهم کنند که خبر به درستی منتشر شود تا از نشر اکاذیب و خلاف واقع توسط برخی افراد جلوگیری شود.

جان‌نثاری افزود: بسیار خرسندیم که رسانه‌ها برای هویت خود ارزش قائل هستند. باید خبرنگار واقعی از غیرواقعی و رسانه درست از مدعی رسانه تشخیص داده شود سخت است زیرا فرهنگسازی امری زمان‌بر است. باید صدای مردم از جایگاه درست برخیزد. این وظیفه ما است و امیدواریم سازوکار آن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شود.

وی درباره مسائل و مشکلات خاص خبرنگاران گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه راه حل‌ها را مطرح کنند تا توسط مسئولان مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. اینکه می‌گوییم برای آحاد مردم و مسکن آن‌ها برنامه داریم یعنی اصحاب رسانه‌ها هم در این اولویت بندی‌ها قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: اگر امروز بتوانیم برای اصحاب رسانه و نیز مردم کاری انجام دهیم اما از آن غفلت کنیم اولین ضربه را خودمان خورده‌ایم. اگر کاری را می‌توانیم نجام دهیم باید با هم فکری و به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به عدالت رسانه‌ای ادامه داد: عدالت رسانه‌ای یک مطالبه به حق است، اگر برای جلسات استانداری تنها از قشر خاصی دعوت شود عدالت رسانه‌ای رعایت نشده است بلکه باید خبرنگاران به صورت فراگیر دعوت شوند.

جان‌نثاری اضافه کرد: هرکسی که در مصدر اجرایی قرار می‌گیرد صاحب فکر و اندیشه است. اما اگر فردی بر روی عنوان خود گرایش‌های خاص اعمال کرد آن فرد عادل نیست چون اعمال یک طرفه انجام دادن خارج از عدالت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به امنیت شغلی خبرنگاران گفت: اگر بنده در استانداری به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه پشتیبانی کردم مدیرکل هم این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مسائلی که برای خبرنگاران در سفر رئیس جمهور به اصفهان رخ داد، گفت: از همه خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم چرا که حقوق آن‌ها در سفر ریاست جمهوری به اصفهان رعایت نشد، امیدواریم در برنامه‌های آتی شاهد این سبک اتفاقات نباشیم و ما در مقابل این موضوع جواب قانع کننده‌ای نداریم جز عذرخواهی.

جان‌نثاری با بیان اینکه دستاورد سقر رئیس جمهور به اصفهان به زودی توسط استاندار مطرح خواهد شد، گفت: مصوبات سفر هنوز ابلاغ نشده چون برآوردهای مالی هنوز برآورد نشده است، اما مصوبات خوبی در این سفر انجام شده است و آنچه در فضاهایی غیرمنطقی تحلیل می‌شود خلاف واقع است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به مسئولان کمک می‌کنند راه درست را انتخاب کنند و تصمیمات درست توسط مسئولان اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اینکه مردم اعتراضات خود را به درب استانداری می‌کشانند خیلی بد است. در جلسه‌های امنیتی به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی کردیم هرگاه مردم اعتراضات خود را با صدای بلند فریاد زدند به این دلیل است که گوش مسئولان کم شنوا بوده است.

وی خاطر نشان کرد: حضور رسانه‌ها در بین مردم و مسئولان و رسیدگی به مشکلات جامعه و بیان حقایق باعث می‌شود مردم با آرامش مشکلات خود را بیان کنند و احساس بهتری پیدا کنند از این رو امید در دل مردم جاری می‌شود.

جان‌نثاری ادامه داد: باید اجازه دهیم صدای رسانه‌ها بلند باشد زیرا صدای رسانه‌ها صدای مردم است، برهمین اساس باید به صورت قوی اطلاع رسانی صورت بگیرد تا صداهای نا به هنجار کمتر شنیده شود.

کد خبر 592784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.