فینال یورو زنان رکورد تعداد حضور تماشاگران را شکست!

فینال یورو ۲۰۲۰ زنان اروپا بین انگلیس و آلمان با قهرمانی سه‌شیرها به پایان رسید اما نکته جالب آن، رکوردشکنی تماشاگران بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته یکشنبه نهم مردادماه، دو تیم فوتبال زنان انگلیس و آلمان در فینال یورو ۲۰۲۲ به میزبانی ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک سه شیرها و قهرمانی آن‌ها همراه بود

نکته جالب این مسابقه حضور بیش از ۸۷ هزار تماشاگر در ومبلی بود که تماشاگران، رکورد جدیدی برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا ثبت کردند. تماشاگران موفقیت این تورنمنت را تأیید کردند، چراکه میزبان فینال به طور خاص، مردم را شگفت‌زده کرد.

هیچ بازی یورویی در مسابقات مردان یا زنان، به اندازه بازی یکشنبه شب گذشته که پس از ۹۰ دقیقه یک بر یک به پایان رسید و در نهایت انگلیس جام قهرمانی را تصاحب کرد، تماشاگران زیادی نداشته است.

بیشترین جمعیت تاریخ

در طول بازی تأیید شد که تعداد تماشاگران نهایی به ۸۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید که تقریباً کل ظرفیت ومبلی بود. این نه تنها بیشترین جمعیت ثبت شده برای یک بازی یورو زنان، بلکه بیشتر از هر بازی در این رقابت‌ها بود و به طور قابل توجهی بالاتر از ۶۷۱۷۳ نفری بود که در تابستان گذشته برای تماشای فینال یورو ۲۰۲۰ مردان بین انگلیس و ایتالیا در ومبلی حضور داشتند.

رکورد قبلی به سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد، زمانی که ۷۹ هزار و ۱۵۵ هوادار در فینال بین اسپانیا و اتحاد جماهیر شوروی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید حاضر بودند.

درمجموع یورو ۲۰۲۲ زنان، ۵۷۴۸۷۵ تماشاگر را به خود جذب کرد که بیش از دو برابر تعداد تماشاگرانی است که در مسابقات یورو زنان در آخرین دوره مسابقات حضور داشتند.

کد خبر 592783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.