نخستین پروانه الکترونیکی ساختمان در منطقه ۹ صادر شد

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان از صدور نخستین پروانه الکترونیکی ساختمان در این منطقه از طریق سامانه «سرای ۱۰» خبر داد و گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، حذف امضاهای طلایی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه و شفافیت در هزینه‌های پرداختی از جمله اهداف طرح شهرسازی الکترونیک است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به روند صدور پروانه الکترونیکی ساختمان در منطقه ۹ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از طریق سامانه «سرا ۱۰» و در راستای تحقق سیاست‌های این دوره مدیریت شهری مبنی بر غیرحضوری شدن خدمات به شهروندان از ابتدای تیرماه اقدام به صدور پروانه الکترونیکی ساختمان کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سامانه «سرای ۱۰»، همسان‌سازی ارتفاعات شهر اصفهان تا شش طبقه روی پیلوت اصلاح شده است تا شهروندان در صورت داشتن شرایط ارتفاع‌پذیری بتوانند نسبت به درخواست پروانه اقدام کنند.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان در سامانه «سرای ۱۰» اطلاعات ثبتی، مالکیتی و پلاک خود را ثبت و نسبت به نوبت بازدید پلاک بدون مراجعه به شهرداری اقدام می‌کنند، افزود: در ادامه مسیر، مأمور بازدید شهرداری نسبت به بازدید پلاک و درج اطلاعات شامل درج مساحت پلاک، عرض و طول گذربندی، مساحت پلاک شمالی، سند مالکیت و رعایت حقوق مجاوران اقدام و مشخص می‌کند که پلاک مورد نظر تا چه میزان قابلیت گرفتن ارتفاع و سقف را دارد.

وی با اشاره به صدور نخستین پروانه الکترونیکی ساختمان منطقه ۹ شهرداری در سامانه «سرای ۱۰» اضافه کرد: یکی از شهروندان منطقه با استفاده از سیستم «سرای ۱۰» اقدام به ثبت درخواست پروانه ساختمانی کرد و پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و طی مراحل یاد شده، پروانه ساختمانی برای آن ساختمان به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن صادر شد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی رضایت شهروندان و شهرداری را به همراه دارد، تصریح کرد: طرح شهرسازی الکترونیک از تیرماه سال جاری در اصفهان با شعار «در خانه پروانه بگیرید» اجرایی شده است.

وی ادامه داد: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، حذف امضاهای طلایی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه و شفافیت در هزینه‌های پرداختی از جمله اهداف طرح شهرسازی الکترونیک است.

کد خبر 592771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.