تهیه و تدوین سند جامع توسعه فناوری هسته‌ای کشور با افق ۲۰ ساله

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی به استماع گزارش معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تهیه و تدوین سند جامع توسعه فناوری هسته‌ای کشور با افق ۲۰ ساله اختصاص داشت.

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه روز گذشته کمیسیون به استماع گزارش معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تهیه و تدوین سند جامع توسعه فناوری هسته‌ای کشور با افق ۲۰ ساله اختصاص داشت که براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده و این سند باید تدوین شود.

وی تصریح کرد: متن اولیه و کلیات سند توسط رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون وی ارائه شد. آنچه در جلسه مورد تاکید و تأیید رئیس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت این بود که صنعت هسته‌ای را به عنوان صنعت توسعه‌ای با همه لوازم، اقتصادی بودن و تکمیل زنجیره ارزش آن در کشور ببینیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این موضوع را به صورت علمی با تهیه اسناد پشتیبان برای توسعه صنعت هسته‌ای کشور و با یک آینده‌نگری برای کشور بررسی کردیم که چه در حوزه تأمین برق از محل نیروگاه هسته‌ای و چه از محل تولید دانش و محصولات در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، شیمی، کشاورزی و صنعتی قابلیت استفاده از این دانش و فناوری وجود دارد و باید این موضوعات در سند دیده شود و نیازهای کشور برای آینده با روش‌های کاملاً اقتصادی و قابلیت توسعه به صورتی که صنایع مختلف جانبی بتوانند در کنار صنعت هسته‌ای رشد کنند و از عوائد آن استفاده کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که در جلسات کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی و نیز جلسات مشترک با کمیسیون‌های دیگر در حوزه کشاورزی و صنعتی در مجلس شکل بگیرد و به صورت ویژه پیگیری شود. این موضوع را کاملاً صنعتی می‌دانیم مانند سایر صنایع که باید ابعاد مختلف آن در حوزه زیرساخت، فناوری و آینده‌پژوهی به صورت کامل دنبال شود.

کد خبر 592727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.