آغاز پروژه شهروندسپاری در شهرداری رامسر

شهردار رامسر از آغاز پروژه زیربنایی شهروندسپاری در این شهرداری خبر داد.

علی امینی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حرکت به سمت تحقق شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک و شهرسازی الکترونیک ضرورت عصر حاضر است، در نتیجه مدیران و برنامه‌ریزان باید برای فراهم آوردن بسترهای اجتماعی، فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های فناورانه و تغییر ساختار مدیریت شهری تلاش کنند.

وی افزود: شهر الکترونیک شهری است که در آن خدمات به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه شود، البته برای تحقق کامل و همه‌جانبه شهرسازی الکترونیک به‌عنوان بخشی از شهر الکترونیک باید به جنبه اجتماعی و فرهنگی موضوع نیز توجه کنیم‌.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: شهرهای کشور نیازمند شهروندی آگاه و مسلط نسبت به شرایط مدیریتی جدید و در عین حال متعهد به ساختار شهر الکترونیک هستند، در همین راستا شهرداری رامسر پیگیر اجرا و راه‌اندازی سامانه شهروند سپاری شده است تا با اقدامات نوین دیگر گام‌های بلندتری برای تحقق شهر الکترونیک بردارد.

امینی‌شاد تصریح کرد: با فراهم شدن زیرساخت راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در آینده‌ای نزدیک، شاهد ارائه خدمات غیرحضوری سامانه شهرسازی بر بستر وب خواهیم بود. این سامانه شیوه‌های نوین استفاده از فناوری روز را فراهم و امکانات ثبت درخواست غیرحضوری، پیگیری خدمات حوزه شهرسازی (استعلامات، پروانه پایان کار) و پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: جهت راه‌اندازی این سامانه در فاز نخست، پیش‌نیازهایی همانند آماده‌سازی بستر سخت‌افزاری درخصوص اتاق سرور، بکاپ و پیکربندی تجهیزات مرتبط و اجرای تنظیمات نرم‌افزاری و آماده‌سازی داده‌ها انجام شده است.

امینی‌شاد افزود: هم اکنون در فاز دوم، در حال پیکربندی نرم‌افزاری سامانه شهروندسپاری هستیم و جلسات متعددی با حضور مدیران مرتبط در حال برگزاری است تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این سامانه را اجرایی کنیم.

کد خبر 592706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.