شهروندان کپنهاگی؛ حافظ آثار تاریخی شهر

شهرداری کپنهاگ از شهروندان درخواست کرده است تا ساختمان‌های تاریخی شهر را که به نظرشان ارزش حفظ و نگهداری دارند، مشخص کنند و با این کار مانع از تخریب آن‌ها در راستای توسعه شهر شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ظهور مداوم پیشرفت‌ها و ساختمان‌های جدید، جای تعجب نیست که فعالیت‌های ساخت‌وساز کپنهاگ در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار داشته باشد. با درک این موضوع که تخریب ساختمان‌های قدیمی در راستای ایجاد فضا برای ساختمان‌های جدیدتر و مدرن‌تر اغلب شهروندان را ناراحت می‌کند، پایتخت از ساکنان خواسته است تا ساختمان‌هایی را که از نظر آنها به عنوان "جواهرات تاریخی" تلقی می‌شوند، معرفی می‌کنند.

سوفی هاستورپ اندرسن، شهردار کپنهاگ در این رابطه گفت: "اهالی شهر متخصصان محلی ما هستند و بنابراین، من امیدوار هستم که مردم به ساختمان‌هایی اشاره کنند که به شهر ما روح می‌بخشد. زیرا متأسفانه شاهد بوده‌ایم که چگونه گوهرهای محلی را از بین رفته است. ما باید کاری را که می‌توانیم انجام دهیم تا وقوع چنین رخدادهای مخربی جلوگیری کنیم."

بر اساس این طرح، هر کس می‌تواند ساختمان‌هایی را که معتقد است باید در برابر تخریب محافظت شوند، معرفی کند. شهر کپنهاگ به همین منظور، رویدادهایی را برگزار می‌کند و پادکست‌هایی را تدارک دیده است تا ساکنان را تشویق کند تا در انتخاب آثار بیشتر کمک کنند.

شهروندان کپنهاگی؛ حافظ آثار تاریخی شهر

برای شرکت در این طرح، شهروندان پیشنهاد خود را با پیوست یک عکس و متن کوتاه در مورد اینکه چرا ساختمان نامزد شده ارزش حفاظت را دارد، به شهرداری ارسال می‌کنند.

هیئتی از داوران پیشنهادها را بررسی می‌کنند و حداکثر ۱۰ ساختمان از هریک از مناطق پایتخت را انتخاب می‌کنند. سپس توصیه‌ها در ارتباط با برنامه شهرداری ۲۰۲۴ برای تضمین حفظ آنها مورد بحث قرار می‌گیرد. پایتخت سپس ساختمان‌هایی را که در پاییز ۲۰۲۲ محافظت خواهد کرد، اعلام می‌کند.

شهردار کپنهاگ خاطرنشان کرد: "من مشتاقانه منتظر هستم تا ببینم اهالی کپنهاگ به چه چیزی اشاره می‌کنند. مطمئن هستم که نظرات آنها به ما کمک می‌کند تا در آینده شهری غنی از تاریخ و هویت داشته باشیم و در عین حال شهر را توسعه دهیم و فضا را برای تعداد روزافزون ساکنان ایجاد کنیم."

شهروندان کپنهاگی؛ حافظ آثار تاریخی شهر

کد خبر 592703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.