سگ ولگرد جمجمه شهروند دماوندی را سوراخ کرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از حمله یک سگ ولگرد به شهروندی در دماوند خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن خیرخواه اظهار کرد: حمله سگ ولگرد به شهروندی در شهرستان دماوند منجر به آسیب و سوراخ شدن جمجمه و خونریزی شدید سر و دست بیمار شد.

وی افزود: اقدامات پیشگیری از هاری و واکسیناسیون جهت کلیه موارد حیوان‌گزیدگی در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند انجام شده است.

بنابر گزارش شبکه بهداشت شهرستان دماوند، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰۰ مورد سگ‌گزیدگی ثبت شده که بیش از چهار میلیارد تومان فقط برای واکسن این افراد به جز خدمات درمانی مانند پانسمان و شست‌وشو هزینه شده است و به آن اعداد و رقم‌هایی که برای زنده‌گیری و سایر اقدامات توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هزینه شده اضافه می‌شود اما مردم باز هم گرفتار وضع موجود هستند.

در شهرستان دماوند خوشبختانه با توجه به تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان، علی‌رغم مراجعه شهروندان در اثر حیوان‌گزیدگی، با اقدامات به موقع و واکسیناسیون کامل، هیچ مورد فوتی بر اثر هاری انسانی گزارش نشده است.

از جمله مشکلات بهداشتی و معضلات اجتماعی مهم شهر دماوند که مدت‌ها است با آن مواجه است و در بسیاری از شهرهای کشور نیز این معضل دیده می‌شود، وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است.

منبع: ایرنا

کد خبر 592693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.