راننده تاکسی اینترنتی سارق از آب در آمد

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری راننده تاکسی اینترنتی که با خیانت در امانت ۲۰ دستگاه تلفن همراه را سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: متهم و همدست وی دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی اظهار کرد: بیست و نهم اردیبهشت‌ماه شهروندی به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار مراجعه و شکایت خود را در ارتباط با خیانت در امانت و کلاهبرداری از راننده تاکسی اینترنتی اعلام و اظهار کرد که ساعت ۱۷:۱۹ بیست‌وپنجم اردیبهشت در خیابان شمشیری ۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه برند سامسونگ در مدل‌های متفاوت و یک دستگاه PS4 را به راننده تاکسی اینترنتی تحویل دادم اما محموله موصوف در مقصد تعیین شده نرسید، تحویل خریدار نشده است و راننده تاکسی تلفنی پاسخگوی تماس‌های تلفنی‌ام نیست.

وی افزود: با وصول و ارجاع پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، پی‌جویی و کشف جرم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و راننده خودروی تاکسی اینترنتی به نام کامران شناسایی و ضمن هماهنگی با بازپرس پرونده، راننده به عنوان تنها سرنخ پرونده به این یگان دعوت شد.

سرقت اموال شاکی و خیانت در امانت

فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: از کامران در ارتباط با سرقت اموال شاکی و خیانت در امانت تفهیم اتهام شد که متهم با عنایت به مستندات موجود و اظهارات متناقض خود به بزه ارتکابی معترف شد و اظهار کرد زمانی که متوجه وجود تعداد ۲۰ دستگاه تلفن همراه در داخل بسته می‌شود وسوسه شده و پس از ربودن اموال با همکاری فردی با متصدی واحد صنفی در محدوده ستارخان آنها را به فروش می‌رساند.

وی اضافه کرد: متصدی فروشگاه وی مدعی بود دو دستگاه تلفن همراه خریده است و در پی‌جویی‌های انتظامی در نهایت به مالخری کلیه تلفن‌های همراه و پنهان کردن آنها در پشت بام منزل مسکونی خود اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی با اشاره به اینکه در این پرونده هر سه متهم دستگیر شدند، گفت: در آسیب‌شناسی ارتکاب جرم عامل اصلی می‌توان به بی‌توجهی و غفلت مالباخته نسبت به اموال با ارزش خود و ارسال آن به صورت ساک دستی بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی اشاره کرد؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود اگر قصد جابه‌جایی اموال گران قیمت را دارند بهتر است این کار را با رعایت مسائل امنیتی انجام دهند.

منبع: رکنا

کد خبر 592678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.