عاشورا، درس ایثار و از خودگذشتگی است

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد، گفت: یکی از درس‌های عاشورا، درس ایثار و از خودگذشتگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مولوی امروز یکشنبه نهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دهه اول محرم در سه مکان پرچم عزای امام حسین (ع) به اهتزاز درخواهد آمد که همزمان با روز اول ماه محرم در میدان امام حسین (ع) و امروز در میدان کوهرنگ نصب شد و در روزهای آتی در تپه نورالشهداء پرچم عزا برافراشته خواهد شد.

وی افزود: فضاسازی‌های محیطی توسط مدیریت ارتباطات شهرداری قبل از شروع دهه محرم آغاز و هم اکنون نیز در حال انجام است.

مولوی اضافه کرد: به منظور آماده سازی فضای محیطی شهر برای ایام عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش شهرداری نیز در برپایی موکب‌ها و نصب داربست فلزی و در اختیار قراردادن پرچم و بنر و ریسه‌های عزا همکاری و مساعدت لازم را با هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها دارد، لذا می‌طلبد هیئت‌های مذهبی، ادارات و اصناف نیز در فضاسازی هرچه بهتر شهر همکاری لازم را به عمل آوردند.
مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد، تصریح کرد: یکی از درس‌های عاشورا، درس ایثار و از خودگذشتگی است که همواره منشاء فرهنگ و قدرت بوده به طوری که وقتی کسی آماده ایثار و از خودگذشتگی باشد دیگر هیچ قدرتی جلودارش نیست و هیچ تعرض و ظلمی را قبول نمی‌کند.
مولوی ادامه داد: با مشارکت عمومی، برنامه‌های مذهبی و عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرایی می‌شود.

کد خبر 592668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.