خسارت سیل به کشاورزی و باغات چادگان  قابل توجه است/ میزان باران تابستانه بی‌سابقه بود

فرماندار چادگان گفت: خسارت سیل به بخش کشاورزی؛ زراعت، گلخانه‌ها؛ باغات، قنات و سیستم آبرسانی و چاه‌های آب قابل توجه است؛ کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.

جواد شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه ششم مردادماه ساعت ۱۶ بارش شدیدی در شهرستان چادگان آغاز و تا هشتم مردادماه ادامه داشت که در مجموع ۸۰ میلیمتر باران داشتیم، بارش‌ها تا روز سه‌شنبه یازدهم مردادماه با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: شهرستان چادگان به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، خطر طغیان سیل بیشتر از سمت داران، و کوهرنگ و بادشت در استان چهار محال بختیاری است.

فرماندار چادگان گفت: در سیل اخیر تخریب واحد مسکونی نداشتیم، خسارت سیل در بخش کشاورزی؛ زراعت، گلخانه‌ها؛ باغات، قنات و سیستم آبرسانی و چاه‌های آب قابل توجه است، کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند؛ میزان خسارت سیل پس از برآورد از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه شهرستان چادگان دارای ۷۷ روستا است، افزود: نقاط سیل خیز شهرستان شناسایی و در قالب طرح هادی روستایی تعریف شده است.

وی گفت: فرماندار چادگان گفت: بر اساس هشدارهای سازمان هواشناسی، چند روز قبل از سیل تدابیر زیادی از جمله پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها، جوی‌ها و مسیل‌های سیل‌ها از سوی دهیاری‌ها و امور عشایر و شهرداری‌ها انجام شد.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه بارش تابستانه امسال در شهرستان چادگان طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: آب گرفتگی‌ها در شهرستان چادگان جزئی بود، میزان روان آب جاری شده به دلیل این بود که دبی آب بیش از حجم دهانه پل‌ها بود.

کد خبر 592650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.