نیروی دریایی روسیه به‌زودی به موشک‌های مافوق صوت مجهز می‌شود

رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام اینکه نیروی دریایی کشورش موشک‌های کروز مافوق صوت «زیرکُن» را ظرف چند ماه آینده دریافت می‌کند، تاکید کرد که منطقه استقرار این موشک‌ها به منافع روسیه بستگی دارد.

به گزارش ایمنا، ولادیمیر پوتین که در مراسم روز نیروی دریایی روسیه در سنت‌پترزبورگ سخن می‌گفت، پتر کبیر، تزار روسیه را به خاطر تبدیل کردن این کشور به یک قدرت دریایی مورد تحسین قرار داد.

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنان خود اشاره مستقیمی به اوکراین نداشت. رئیس کرملین در عین حال گفت که دکترین نیروی دریایی جدیدی را امضا کرده که جزئیات آن هنوز منتشر نشده است.

وی موشک‌های کروز مافوق صورت زیرکُن را موشک‌های منحصر به فرد در جهان توصیف کرد و افزود: تحویل این موشک‌ها به نیروهای مسلح روسیه در ماه‌های پیش رو، آغاز و ناوچه آدمیرال گورشکوف اولین ناوچه‌ای است با این سلاح مهیب، عازم وظیفه می‌شود.

پوتین گفت: نکته کلیدی، توان نیروی دریایی روسیه است که می‌تواند با سرعت برق به همه کسانی که تصمیم به تجاوز به حاکمیت و آزادی ما می‌گیرند، پاسخ دهد.

سلاح مافوق صوت از قابلیت حرکت با سرعت ۹ برابر سرعت صوت برخوردار است و روسیه سال گذشته، پرتاب‌های آزمایشی زیرکُن را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است.

منبع: ایرنا
کد خبر 592629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.