بررسی لایحه تایید حساب تمرکز وجوه درآمدی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری در شورای ششم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه تایید حساب تمرکز وجوه درآمدی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری با قانون تجارت و استقلال سازمان‌ها و شرکت‌ها مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی امروز _یک‌شنبه نهم مردادماه _ در جریان بررسی لایحه تأیید حساب تمرکز وجوه درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با اعلام اینکه اصل نظارت کار بسیار خوبی است و همه آن را قبول داریم، اظهار کرد: اعتقاد دارم این نظارت با یک کلیک و از طریق پایش نرم‌افزاری و داشبورد مدیریتی امکان‌پذیر است و از این طریق می‌توان تخلفات احتمالی، محل هزینه‌کرد و سایر مباحث را مورد کنترل قرار داد.

وی با اشاره به اینکه این لایحه با قانون تجارت و استقلال سازمان‌ها و شرکت‌ها و در عین حال با قانون استخدامی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران مغایرت دارد، ادامه داد: با این لایحه، هیچ مدیری خود را مکلف به کسب درآمد نمی‌داند و می‌گوید اگر درآمدی هم کسب شود به خزانه واریز می‌شود و به نوعی استقلال شرکت‌ها تقلیل داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از شرکت‌ها در شهرداری تهران به اصطلاح هزینه - درآمدی هستند و باید به نوعی عمل شود که ضمن حفظ استقلال سازمان‌ها و شرکت‌ها، نظارت لازم از طریق رصد نرم‌افزاری نیز بر آنها اعمال شود.

کد خبر 592619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.