توضیحات شهردار درخصوص امداد به سیل‌زدگان یزد

شهردار یزد در رابطه با نبود ماشین‌آلات سنگین ازجمله بیل و لودر برای آواربرداری منازل تخریب‌شده در بعضی از محله‌های این کلان‌شهر، توضیح داد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر شاهد تخریب‌ها و فرونشست‌ها بر اثر سیل هستیم و شهرداری خود را برای این موضوع آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل خسارت‌های این سیلاب ورود آب به قنات‌ها است که از این به بعد منجر به نشست مسیر قنات و تخریب‌ها می‌شود، افزود: مناطق مختلف به ویژه قسمت‌های بافت‌های فرسوده و تاریخی خسارت‌پذیر هستند و مناطقی از جمله سر دوراه، سرسنگ، اکبرآباد و برخی نقاط دیگر با تخریب‌های زیادی روبه‌رو شده‌ایم.

شهردار یزد گفت: شهروندان گلایه می‌کنند که چرا ماشین‌آلات سنگین شهرداری اقدام به حضور برای رفع مشکلات نمی‌کنند؛ درحالی که نمی‌توانیم در این مناطق بیل، لودر و کامیون ببریم، زیرا وزن این وسایل ممکن است به نشست دامن بزند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجهیزات ارسالی از ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال تقویت سیل‌بندها هستند و تجهیزات سنگین آنها نمی‌تواند در بافت تاریخی یزد تأثیرگذار باشد.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: کف‌کش‌هایی که در حال حاضر از سوی ارتش به یزد اعزام شده است، بسیار قوی و برای زیرگذرها قابل استفاده است و نمی‌توان از آن برای منازل مردم استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دبی حجم آب تخلیه شده بسیار بالا است، سعی کردیم به صورتی اقدام به تخلیه کنیم که به خانه‌های مردم ورود پیدا نکند؛ در صورتی که بارندگی نداشته باشیم قطعاً بسیاری از زیرگذرهای یزد تا فردا به صورت کامل تخلیه و مسیر برای عبور و مرور مردم باز می‌شود.

کد خبر 592592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.