روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

بازار رمزارزها امروز روند متعادل را سپری کرد، بیت‌کوین در حوالی قیمت‌های دیروز معامله شد و تغییر چندانی نداشت. براساس تحلیل تکنیکال برآورد می‌شود یک موج نزولی تا کف کانال صعودی بیت‌کوین شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنیان‌گذار پالیگان گفته اتریوم می‌تواند از نظر توان عملیاتی از ویزا پیشی بگیرد، مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول اذعان داشته است ریزش ارزهای دیجیتال به «اقتصاد واقعی» ضربه نزده است و کوکوین ادعا می‌کند که نخستین ETF توکن‌های غیرمثلی را راه‌اندازی خواهد کرد.

بازار رمزارزها امروز روند متعادل را سپری کرد، بیت کوین در حوالی قیمت‌های دیروز معامله شد و تغییر چندانی نداشت، در بین رمزارزهای بازار ریپل ۶.۵، سولنا ۵.۳۶ و پالیگان ۵.۲۴ درصد تغییر داشتند براساس تحلیل تکنیکال برآورد می‌شود یک موج نزولی تا کف کانال صعودی بیت کوین شکل گیرد که این محدوده در سطح دو تا ۲۲ هزار دلار است، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای امروز روند افزایش داشت و شاخص ترس و طمع در محدوده ۳۹ واحد قرار گرفت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۸۱۴ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۷۰۳ دلار

تغییرات: افت ۰.۰۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۹۴ دلار و ۸۴ سنت

تغییرات: رشد ۱.۰۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۸۹ دلار

تغییرات: رشد ۶.۵۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۳.۱۴ درصدی

سولانا (SOL): ۴۳ دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: رشد ۵.۳۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۱۱ دلار

تغییرات: رشد ۴.۰۶ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۹۷۱ دلار

تغییرات: رشد ۵.۲۴ درصدی

پولکادات (DOT): هشت دلار و ۲۷ سنت

تغییرات: افت ۰.۲۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۹۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۴۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۴ دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: رشد ۲.۴۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی

پیش بینی: اصلاح تا کف کانال صعودی.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

ارزش بازار حوزه دیفای

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

شاخص ترس و طمع

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

Optimism با رشد ۸۰ درصدی در هفت روز گذشته پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال است

ارز دیجیتال OP، توکن پروتکل Optimism، با افزایش ۸۳.۱ درصدی در هفت روز گذشته پیشتاز بیشترین رشد در بازار ارزهای دیجیتال است. این پروتکل در طول هفته گذشته شاهد به‌روزرسانی‌های بااهمیتی در اکوسیستم خود نیز بوده است. برای مثال این راه‌حل لایه دو فرایند معارفه و آشنایی جدیدی را برای معامله‌گران جدید و باتجربه ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد. علاوه بر این، استیبل کوین متصل به یورو خود را با نام agEUR در بستر شبکه اتریوم معرفی کرد.

افزایش چشمگیر حجم تراکنش‌های شبکه پالیگان در فصل دوم سال ۲۰۲۲

داده‌های فصلی نشان می‌دهد که شبکه پالیگان در دوران دشوار افت ارزش دارایی‌های ارزهای دیجیتال انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان داده است. بر اساس گزارش سه ماهه دوم پالیگان، این پلتفرم مقیاس‌پذیری اتریوم، به‌رغم فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد مداوم در تعداد آدرس‌های شبکه و حجم تراکنش‌ها بود. حجم کل تراکنش‌های شبکه پالیگان در این فصل به ۲۸۴ میلیون دلار رسید که نسبت به سه ماهه قبل، افزایشی چهار درصدی داشت. همچنین گزارش فصلی نشان می‌دهد که تعداد کل آدرس‌های منحصربه‌فرد موجود در شبکه به ۵.۳۴ میلیون آدرس رسید که ۱۲ درصد بیش‌تر از سه ماهه نخست سال بود.

تعداد کیف پول‌های مبتنی بر پالیگان در بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن‌سی با ۴۷ درصد افزایش در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به ۱.۵۱ میلیون آدرس منحصربه‌فرد رسید. همچنین میزان توکن‌های غیرمثلی جدیدی که در این شبکه ضرب شده‌اند با ۵۰ درصد افزایش به ۶۶.۶۵ میلیون رسید.

تعداد دارندگان بلندمدت شیبا اینو افزایش یافته است

بر اساس داده‌های Into TheBlock، تعداد دارندگان بلندمدت شیبا اینو در حال افزایش است. بر اساس داده‌ها، ترکیب دارندگان طبق مدت زمان نگهداری، نشان می‌دهد که ۲۶ درصد از دارندگان شیبا اینو توکن‌های خود را برای بیش از یک سال (بلندمدت) نگه داشته‌اند.

همچنین ۷۰ درصد دارندگان این میم کوین را کمتر از یک سال (میان‌مدت) و چهار درصد نیز توکن‌های خود را برای کمتر از یک ماه (کوتاه‌مدت) نگهداری کرده‌اند. در اواسط ماه ژوئن (اوایل تیر)، دارندگان بلندمدت ۱۹ درصد از دارندگان شیبا اینو را به خود اختصاص می‌دادند و دارندگان میان‌مدت ۷۷ درصد و دارندگان کوتاه‌مدت تنها سه درصد از هولدرهای این میم کوین را تشکیل می‌دادند.

گفتنی است در اواخر سال ۲۰۲۱، دارندگان شیبا عمدتاً کوتاه‌مدت و میان‌مدت بودند که به ترتیب ۱۴ و ۸۶ درصد هولدرهای این توکن را شامل می‌شدند و درصد دارندگان بلندمدت، صفر بود. طبق آمار ویل‌استاتس، تعداد دارندگان شیبا اینو اکنون ۱,۲۱۵,۳۷۷ آدرس منحصربه‌فرد است.

دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ دو پردیس مجازی در متاورس راه‌اندازی می‌کند

دانشجویان دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ (Hong Kong University of Science and Technology) اعلام کرده است که این دانشگاه در حال ساخت نسخه‌های دیجیتالی از دو پردیس دانشگاهی خود است. این دانشگاه می‌گوید که دانشجویان به‌زودی می‌توانند از طریق متاورس در کلاس‌ها شرکت کرده و با همکلاسی‌های خود تعامل داشته باشند.

دانشگاه گفته که هدف این پروژه، تجمیع همه تجربیات فیزیکی و مجازی دانشگاه در زیر یک سقف است. این دانشگاه قرار است بنا و سازه دو پردیس خود را اسکن کند و از تصاویر آن، برای ساخت این پردیس‌ها در متاورس استفاده کند. گفتنی است به‌رغم اینکه چین ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده، اما از پروژه‌های و شرکت‌های بلاک چین و متاورس حمایت می‌کند.

کوکوین ادعا می‌کند که اولین ETF توکن‌های غیرمثلی را راه‌اندازی خواهد کرد

صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) قصد دارد مالکیت قطعه‌هایی از مجموعه‌های توکن‌های غیرمثلی (NFT) معروف مثل بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) را در قالب یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) به مشتریان خود ارائه دهد. کوکوین ادعا می‌کند که اولین صرافی ارز دیجیتال در ارائه این نوع ETF ها خواهد بود. شرکت کوکوین روز جمعه اعلام کرد که مجموعه ETF های این صرافی که عمدتاً با استیبل کوین USDT هستند، با همکاری پروتکل فرکتون (Fracton) منتشر خواهد شد. پروتکل فرکتون، توکن‌های غیرمثلی ارزشمند را به فرکشن‌ها یا قطعه‌های کوچک که توکن‌های ERC-۲۰ اتریومی هستند، تقسیم می‌کند.

بایننس بلیت‌های NFT برای مسابقات تیم فوتبال لاتزیو ایتالیا به فروش می‌رساند

صرافی بایننس اعلام کرد که فروش بلیت‌های مسابقات لاتزیو (S.S Lazio)، یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایتالیا از طریق توکن‌های غیرمثلی (NFT) را برای فصل آتی ۲۰۲۲/۲۳ راه‌اندازی می‌کند. خریداران می‌توانند از بلیت NFT خود برای بازدید از استادیوم المپیکو شهر رم و تماشای بازی‌های خانگی تیم موردعلاقه‌شان استفاده کنند. علاوه بر دسترسی به ورزشگاه، دارندگان بلیت دیجیتال می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف برای خرید بلیت‌های بازی‌های باشگاه در لیگ اروپا و ۱۰ درصد تخفیف برای هر محصولی که در فروشگاه باشگاه لاتزیو فروخته می‌شود.

برای خرید بلیت، طرفداران لاتزیو باید یک حساب کاربری در بایننس باز کنند و به پلتفرم بایننس فن توکن (Binance Fan Token) بروند. گفتنی است که بایننس از پاییز گذشته با عقد قراردادی ۳۰ میلیون یورویی، برای دو سال به اسپانسر اصلی پیراهن باشگاه لاتزیو تبدیل شد.

فروش توکن سانگو جمهوری آفریقای مرکزی به کندی پیش می‌رود

طبق گزارش‌ها، فروش توکن ارز دیجیتال سانگو (Sango) جمهوری آفریقای مرکزی که از دوشنبه هفته گذشته (سوم تیرماه) آغاز شد، تاکنون ناامیدکننده بوده است. در پنج روز گذشته، فروش این توکن با سرعت بسیار پایینی در حال پیشرفت بوده است و تا به امروز، تنها کمتر از ۱۳ میلیون توکن فروخته است.

وب‌سایتی که فروش این توکن را ردیابی می‌کند، نشان داده است که قیمت فروش اولیه ۰.۱۰ دلار برای هر توکن تعیین شده است؛ این بدان معناست که جمهوری آفریقای مرکزی تاکنون تقریباً ۱.۲۶ میلیون دلار از زمان شروع فروش این توکن جمع‌آوری کرده است. کسانی که می‌خواهند سهمی از ۲۱۰ میلیون توکن سانگو داشته باشند، حداقل باید ۵۰۰ دلار برای خرید سانگو هزینه کنند. همچنین خریداران احتمالی می‌توانند با استفاده از بیت کوین یا اتریوم نیز هزینه توکن‌ها را پرداخت کنند.

تعداد آدرس‌های فعال دوج کوین طی دو ماه گذشته ۲۶۵ درصد رشد کرده است

با وجود کاهش ۱۵ درصدی قیمت دوج کوین در دو ماه گذشته و در بحبوحه رکود گسترده بازار ارزهای دیجیتال، تعداد آدرس‌های فعال شبکه این میم کوین ۲۶۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل بلاک چین «IntoTheBlock»، تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه دوج کوین طی دو ماه از حدود ۱۴,۴۷۰ به بیش از ۳۸,۴۳۰ مورد افزایش یافته است. به گفته مارتینز، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، افزایش رشد شبکه نشانه‌ای مثبت است که به‌زودی می‌تواند در قیمت دوج کوین نیز منعکس شود.

ریزش ارزهای دیجیتال به «اقتصاد واقعی» ضربه نزده است

آنتونیو گارسیا پاسکوال، معاون بخش تحلیل بازار جهانی در صندوق بین‌المللی پول، در گفت‌وگو با کوین دسک گفت: «ریزش در بازار ارزهای دیجیتال واقعاً بر سیستم مالی بزرگ‌تر از خود تأثیری نگذاشته است».

وی افزود: با اینکه رکود بر بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال فشار وارد کرده، این فشار تا حد زیادی در درون اکوسیستم باقی مانده است؛ بدون اینکه به «اقتصاد واقعی» ضربه بزند. با این حال، پاسکوال عقیده دارد که بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است و فکر می‌کند که استیبل کوین‌های الگوریتمی در نهایت پذیرفته خواهند شد؛ اگرچه که قانون‌گذاران ابتدا باید سیاست‌های شفافی را در مورد آنها تعیین کنند.

قرارداد یک بازیکن فوتبال آرژانتینی از طریق استیبل کوین پرداخت شد

انتقال جولیانو گالوپو، هافبک باشگاه فوتبال بانفیلد آرژانتین به باشگاه فوتبال سائو پائولو، از طریق استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) صورت گرفت. مبلغ این تراکنش با توجه به نوسان قیمت پزوی آرژانتین بین شش میلیون دلار تا هشت میلیون دلار است. این تراکنش از طریق همکاری با صرافی مکزیکی ارزهای دیجیتال بیتسو (Bitso) انجام شد. گفتنی است که افرایش شکاف نرخ ارز میان دلار و پزو و بی‌ثباتی اقتصادی آرژانتین به پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، به خصوص استیبل کوین‌ها در این کشور منجر شده است.

اتریوم می‌تواند از نظر توان عملیاتی از ویزا پیشی بگیرد

میهایلو بجلیچ، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان در مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف، گفته است راه‌حل مقیاس‌پذیری جدید اتریوم به نام «zkEVM Rollups»، به شبکه مبتنی بر قراردادهای هوشمند اتریوم این امکان را می‌دهد که از نظر توان عملیاتی در پردازش تراکنش‌ها از ویزا پیشی بگیرد.

پالیگان اخیراً ادعا کرده که اولین شبکه‌ای است که راه‌حل مقیاس‌پذیری zkEVM را با هدف کاهش هزینه تراکنش‌های مبتنی بر اتریوم و بهبود توان عملیاتی آن پیاده‌سازی کرده است. این پروتکل لایه دوم می‌تواند چندین تراکنش را با هم ترکیب کرده، سپس آن‌ها را به عنوان یک تراکنش واحد برای تأیید به شبکه اتریوم منتقل کند.

موجودی بیت کوین ماینرها به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رسید

براساس آخرین داده‌های گلسنود در ۲۹ ژوئیه (هفتم مردادماه)، موجودی ماینرهای بیت کوین به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده و از رقم ۱,۸۴۵,۳۰۳ بیت کوین فراتر رفته است. پس از ممنوعیت استخراج در چین در سال ۲۰۲۱ تا بازار نزولی فعلی، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با چالش‌های زیادی ازجمله کاهش سودآوری مواجه شده‌اند. با این حال، به‌نظر می‌رسد آن‌ها دوباره در حال هولدکردن بیت کوین هستند و این می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای شروع روند صعودی باشد.

نقشه بازار

روند متعادل بازار کریپتوکارنسی

کد خبر 592486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.