برپایی نشست راویان دفاع مقدس قم با حضور سرلشکر صفوی 

نشست راویان دفاع مقدس استان قم با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سالن شهید اخلاقی ستاد سپاه استان قم برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، محمدتقی ارزندی، دبیر مجمع راویان دفاع استان قم در ابتدای این نشست که با حضور سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی برگزار شد، گفت: مجمع راویان دربرگیرنده راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس از تمام رده‌های نیروهای مسلح و قشرهای مردمی هستند، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کرد.

همچنین سردار حسین کاجی، راوی دفاع مقدس، در سخنانی بر ضرورت نگاه و رویکردی نو به مقوله روایتگری ایثار و شهادت در قشرهای مختلف جامعه همراه با بیان خاطراتی در این مورد، تاکید کرد.

در ادامه، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) با یادآوری ایام عملیات ظفرمند مرصاد در مرداد سال ۱۳۶۷، یاد و خاطره سردار شهید محمود اخلاقی از شهدای بزرگوار این عملیات را گرامی داشت.

نشست فوق، با سخنرانی سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا پیرامون روایتگری و ثبت تاریخ شفاهی ادامه یافت.

در پایان از پنج تن از فعالان عرصه ایثار و شهادت به نام‌های رضا حافظی به سبب تلاش در جمع‌آوری و ثبت خاطرات پیشکسوتان، علیرضا صداقت جمع‌آوری و تدوین بیش از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، زهره ماشاءالهی برادرزاده دو شهید و تهیه‌کننده برنامه رادیویی بامرام‌ها، مجتبی سیاری فعال در عرصه اردوهای راهیان نور و مکتب حاج قاسم و سردار حسین کاجی راوی و پیشکسوت ایثار و شهادت، با اهدای هدایایی تقدیر شد.

همچنین فرمانده سپاه استان قم و مجمع راویان، با اهدای تابلوفرش تصویر سردار شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به سردار صفوی، از این همرزم شهید زین‌الدین تقدیر کردند.

کد خبر 592458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.