لزوم اختصاص سالانه ۲۵۰ میلیارد اعتبار به موضوع آبخیزداری برای کنترل سیلاب‌ها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: برای انجام اقدامات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب، کاهش فرسایش، توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از خسارات سیل به مناطق پایین‌دست، درصورتی‌که سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یابد، اقدامات انجام شده طی پنج سال آینده به نتیجه می‌رسد.

ابوطالب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص لزوم توجه به آبخیزداری در استان اصفهان و نقش آن در مهار سیلاب‌ها، اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه و با توجه به توجیه ارائه شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار استان اصفهان در دستور کار آبخیزداری قرار دارد و با توجه به مطالعات انجام شده براساس اولویت، مناطق به پرخطر، کم‌خطر و پایین، تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اعتباراتی که سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ توسط مجلس شورای اسلامی به دستور مقام معظم رهبری مصوب شد، توانستیم در بسیاری از موارد موجود در برنامه ششم توسعه به نتیجه برسیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده با توجه به سطح ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتاری استان اصفهان، پیش‌بینی می‌شد یک میلیون هکتار در دستور کار آبخیزداری قرار گیرد اما ۵۰ درصد آن در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام اقدامات آبخیزداری با اهداف کنترل سیلاب، کاهش فرسایش، توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از خسارات سیل به مناطق پایین دست، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص یابد، اقدامات انجام شده طی پنج سال آینده به نتیجه برسد.

کد خبر 592428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.