روایت عاشورا به قلم ۷۲ هنرمند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه در تکاپوی همگام شدن با قافله کربلا هستند و در این میان سازمان‌ها و متولیان فرهنگی بیش از همه تلاش برای گفتمان‌سازی عاشورایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز -یک‌شنبه نهم مردادماه- در بازدید از کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی کاتبان سوگ با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سوگ و عزای حسینی، شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته است، اظهار کرد: همه در تکاپوی همگام شدن با قافله کربلا هستند و در این میان سازمان‌ها و متولیان فرهنگی بیش از همه تلاش برای گفتمان‌سازی عاشورایی دارند.

وی در خصوص رویکردهای فرهنگی در ماه محرم، ادامه داد: کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» یکی از همین رویکردهای فرهنگی است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این حرکت که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران آغاز شد.

وی با اشاره به هدف رویکرد فرهنگی کاتبان سوگ، افزود: ترویج هنر خوش‌نویسی، احیای سنت‌های اصیل در عزاداری، اشاعه فرهنگ عاشورا از دریچه هنر و حمایت از هنرمندان خوش‌نویس از اهداف متعالی این حرکت است.

شمس‌احسان با بیان اینکه این رویداد از ۷۲ هنرمند خوش‌نویس به عنوان نمادی از ۷۲ شهید کربلا برای اجرای برنامه‌های مد نظر استفاده می‌کند، گفت: این هنرمندان با هنر خود احادیث، اشعار و مضامین عاشورایی را روی ۳۰ هزار متر پارچه سیاه به رشته تحریر درآورند.

وی خاطرنشان کرد: پارچه‌های منقش به مفاهیم عاشورایی هدیه‌ای به تکایا و هیئت‌های عزاداری خواهند بود تا مدیریت شهری به بخش کوچکی از وظایف خود در قبال فرهنگ عاشورایی عمل کند.

کد خبر 592426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.