نصب المان عصر عاشورا در میدان سرداران اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از نصب المان عصر عاشورا توسط این سازمان در میدان سرداران این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این المان که تداعی‌گر صحنه عاشورا است، برای نخستین بار در قالب اثر حجمی ساخته شده است.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، فضاسازی گسترده‌ای متناسب با حال و هوای ماه محرم و نصب المان‌های شهری با موضوع عاشورا در سطح معابر و میادین شهر اراک توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری انجام شده است.

وی افزود: عصر عاشورا نام تابلوی معروف استاد «محمود فرشچیان» است که برای نخستین بار اثر حجمی الهام گرفته از آن در مقیاس بزرگ ساخته و در میدان سرداران شهر اراک نصب شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به مشخصات المان عصر عاشورا، خاطرنشان کرد: این المان که تداعی‌گر صحنه عاشورا است، طول هشت متر، عرض ۷۰ در سه متر، ارتفاع اسب سه متر، ارتفاع با نخل‌ها ۵.۵ متر، وزن ۱۴ تن، جنس نخل‌ها فایبرگلاس دوجداره و سازه‌ای فلزی دارد که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری طراحی، ساخته و نصب شده است.

وی تصریح کرد: آبنما با مشخصات فنی ۳۰ نازل، ۳۰ وال واشر برنامه‌پذیر هفت‌رنگ و ۳۰ وال واشر تک‌رنگ نیز همراه با این المان ساخته شده است تا زیبایی این المان منحصربه‌فرد دوچندان شود.

کد خبر 592398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.