رومانی میزبان اتوبوس‌های برقی جدید

شهرداری توردا ۲۰ اتوبوس برقی جدید را که با بودجه اروپا خریداری شده است به این شهر وارد کرده است. توردا اولین منطقه در رومانی است که دارای ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی است و به آن کمک می‌کند تا هر چه بیشتر به مفهوم تردد "سبز" نزدیک‌تر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوس‌های برقی جدید رومانی مجهز به دوربین‌های مداربسته نظارتی، سیستم جی‌پی‌اس، رمپ‌های ویژه معلولان، تهویه مطبوع، وای‌فای و سیستم فروش بلیت الکترونیکی هستند. حداکثر سرعت این اتوبوس‌های برقی ۸۰ کیلومتر است و می‌توانند ۱۶۰ کیلومتر را قبل از شارژ مجدد طی کنند.

کل هزینه ناوگان اتوبوسرانی جدید بالغ بر ۵۰.۱ میلیون لی (۱۰.۶ میلیون یورو) است که توسط صندوق‌های اروپایی تضمین شده است. نوسازی حمل‌ونقل عمومی یکی از پروژه‌هایی است که توسط اتحادیه اروپا تحت برنامه تحرک شهری پایدار تأمین مالی می‌شود. هدف این طرح، کاهش چشمگیر آلودگی و ایجاد سیستمی از جابه‌جایی شهری است که سازگار با محیط زیست باشد.

بهترین راه برای رفت‌وآمد در رومانی استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی باکیفیت این کشور است. اکثر رومانیایی‌ها ماشین ندارند، بنابراین کشور به معنای واقعی کلمه حول شبکه قطار، قطار شهری و اتوبوس طراحی شده است. استفاده از سیستم حمل‌ونقل انبوه رومانی آسان، مقرون‌به‌صرفه و بسیار ایمن‌تر از رانندگی است.

رومانی در تلاشی دیگر برای افزایش کیفیت و بهره‌وری سیستم حمل‌ونقل، به‌‎تازگی اتوبوس جدیدی به قیمت ۳۵۰ هزار یورو را وارد ناوگان شهر کرده است که دارای طول ۱۲.۱۸ متر و ۸۳ صندلی است. سطح ورودی اتوبوس پایین است و به همین علت برای معلولان و افراد دچار اختلالات حرکتی مناسب‌سازی شده است. امکانات دیگر این اتوبوس شامل سوکت‌های Wi-Fi و USB رایگان با دو پورت داخلی در کنار هر مجموعه صندلی است. قرار است در صورت موفقیت خدمت‌رسانی این اتوبوس، در شهرهای دیگر نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

جالب است بدانید که پایتخت رومانی بین ۱۴ شهر اروپایی، رتبه دوم را از حیث میزان پایین کرایه‌ها و البته تعداد زیاد ایستگاه‌های اتوبوس دارد.

کد خبر 592334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.