لزوم اختصاص طرح‌های اشتغال‌زایی برای بانوان

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: لازم است کلیه مسئولان استان از بانوان و طرح‌های اشتغال‌زایی آنها با اختصاص تسهیلات کم‌بهره‌ حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ شنبه هشتم مردادماه _ در بازدید از شهر نقنه، اظهار کرد: بانوان چه در خانواده و چه در جامعه مسئولیت و نقش اساسی دارند و ارزشی که دین و قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران برای بانوان قائل بوده، والا است، از این رو جایگاه بانوان باید به‌صورت صحیح تبیین شود.
وی افزود: دین اسلام تفاوتی میان زن و مرد از جهت شخصیت و ملاک تقوا قائل نیست و با کمی دقت می‌توان فهمید که دین نگاه جانب‌دارانه نسبت به بانوان دارد و ما نیز باید با تشریح دقیق جایگاه بانوان این نگرش را تقویت کنیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و نقش تعیین‌کننده‌ای در بقا و گسترش نسل انسانی و پرورش و تربیت فرزندان و مانند آن دارد، تصریح کرد: نمی‌توان در تاریخ از انسان سخن گفت، اما از زن سخن نگفت زیرا در طول تاریخ، زن پا به پای مرد در فراز و نشیب‌های زندگی و سازندگی مطرح است و گاه به طور مستقیم و گاه با ترغیب مردان و ایجاد انگیزه‌های لازم در آنان، نقش سازنده خود را در تاریخ انسانی نشان داده است.
وی گفت: لازم است، کلیه مسئولان استان از بانوان و طرح‌های اشتغال‌زایی آنها با اختصاص تسهیلات کم‌بهره حمایت کنند و رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در دستور کار قرار دهند.
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: احداث پارک بانوان در کلیه شهرهای استان مکانی جهت تفریح و گردش برای بانوان را فراهم می‌آورد و ضروری است که در پارک‌های بانوان مجموعه‌های فرهنگی، جاده سلامت، کتابخانه، وسایل ورزشی، فروشگاه‌های متنوع و … پیش‌بینی شود.

کد خبر 592283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.