از قتل پدر و نامادری با داس تا سوزاندن همسر در آتش

جوان خشمگین پدر و نامادری خود را با داس کشت، زنده به گور به شدن سرکارگر، حمله به یک روحانی هنگام سخنرانی، درآمد میلیاردی از دعانویسی و طلسم، شهادت دو سرباز مرزبانی، بازداشت یک تبعه‌ سوئدی به اتهام جاسوسی در ایران و مردی همسر خود را در آتش سوزاند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ رسول زاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان اظهار کرد: جوان ۲۶ ساله‌ای در روستای گیساوندان بخش سنگر رشت، پدر و نامادری خود را با داس به قتل رساند.

وی با اشاره به همدستی همسر قاتل، افزود: مأموران آگاهی، قاتل را که پس از فرار از صحنه جرم، دوباره به روستای گیساوندان برگشته بود دستگیر کردند. قاتل پس از بررسی و تحقیقات فنی پلیس به قتل پدر ۴۷ ساله و نامادری ۵۱ ساله خود به علت اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

زنده به گور به شدن سرکارگر

پیمان آقاجان‌احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کیلان با اشاره به حادثه ریزش دیوار در این شهر، اظهار کرد: دیوار سنگی یک ملک در محله اتحاد شهر کیلان بر اثر گودبرداری غیراصولی در ملک مجاور و بارندگی‌های روز گذشته دچار ریزش شد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها، یک نفر که سرکارگر عملیات پروژه ساختمانی بود در زیر ریزش آوار محبوس شده بود، افزود: با تلاش حدود سه ساعته نیروهای امدادی و خدماتی عملیات آواربرداری با دقت لازم انجام شد اما متأسفانه جسد سرکارگر این پروژه از زیر آوار کشف شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان تصریح کرد: پس از جست‌وجو و کشف جسد، با توجه به اینکه همچنان خطر احتمالی ریزش مابقی دیوار وجود داشت، با همت عوامل شهرداری نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه اقدام شد. لازم به ذکر است که طی چند روز قبل، گشت نظارت و ساختمانی شهرداری کیلان هشدارها و اخطارهای متعدد لازم را به مالک پروژه مذکور داده بود.

حمله به یک روحانی هنگام سخنرانی

سرهنگ سیدمرتضی موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز، اظهار کرد: شب گذشته یک روحانی در حین سخنرانی در آستان امام زاده محمد کرج توسط فردی با ضربه چاقو مجروح می‌گردد. در همین حین حاضران در مراسم، ضارب را دستگیر و تحویل پلیس دادند و روحانی مجروح نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

درآمد میلیاردی از دعانویسی و طلسم

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق این شهروند بزه‌دیده کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد یا افراد کلاهبردار بلافاصله شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان می‌کند که همسر وی به دلیل داشتن مشکلات و افسردگی با یکی از صفحات اینستاگرامی آشنا می‌شود که خود را رمال و فالگیر معرفی کرده و با دادن وعده اینکه مشکل شما را با ترفندهایی حل خواهم کرد از وی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که رمال کلاهبردار با فریب دادن اعضای این خانواده و با بیان مطالب کذب و دروغ که شما طلسم شده‌اید، مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان طی چندین فقره در بازه‌ی زمانی مختلف برای رفع طلسم دروغین دریافت می‌کند.

سرهنگ محمودی اضافه کرد: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران سایبری فرد کلاهبردار شناسایی و جهت پاسخگو بودن به اعمال خود در قبال فانون به پلیس فتا فراخوانده شد. پس از حضور متهم در مقر پلیس و در ادامه تحقیقات پیرامون موضوع پرونده مشخص شد رمال کلاهبردار از آشنایان نزدیک اعضای خانواده شاکی بوده که علت و انگیزه خود از این کار را مشکلات مالی عنوان کرد و با دادن تعهد مبنی بر جبران خسارات و بازگرداندن تمامی مبالغ دریافتی وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

وی به افراد کلاهبردار در فضای مجازی هشدار داد و گفت: کسانی که بخواهند اقدام به ایجاد و راه‌اندازی هرکانال و گروه غیرقانونی کنند یا سعی در سو استفاده از اعتقادات مردم نمایند به شدت با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد. کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ بنابراین هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

شهادت ۲ سرباز مرزبانی

روابط عمومی فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دو سرباز هنگ مرزی سلماس حین گشت‌زنی، پایش و رصد نوار مرزی به شهادت رسیدند.

بازداشت یک تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی در ایران

وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج)، یک تبعه کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند. متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است: سربازان گمنام امام زمان (عج)، یک تبعه کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند.

متهم سوئدی که در سفرهای چندگانه پیشین به ایران، به‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه ورود به کشور، کلیه تحرکات، ارتباطات، سفرها به شهرهای مختلف کشور (که کلاً خارج از مقاصد و رویه‌های گردشگری انجام می‌شدند) تا هنگام خروج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، دقیقاً تحت نظر مأمورین زبده‌ی ضدجاسوسی این وزارت‌خانه قرار می‌گرفت.

یافته‌های ساختار ضدجاسوسی وزارت این بود که متهم سوئدی در همه سفرهای قبلی، با رعایت اصول حرفه‌ای ارتباطی، حفاظتی و پنهان‌کاری، با تعدادی از عناصر مظنون اروپایی و غیراروپایی که در ایران تحت نظر قرار داشتند، ارتباط برقرار می‌کرد. متهم مورد بحث، چند ماه پیش و درپی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارت‌خانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد.

این‌بار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطینِ اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات، در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضائی بازداشت شد. متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران است.

مردی همسر خود را در آتش سوزاند

رسیدگی به این پرونده قتل از سال گذشته به دنبال انتقال پیکر نیمه جان زن ۴۲ ساله‌ای به نام لیلا به بیمارستانی در قرچک ورامین آغاز شد. وی که دچار ۷۵ درصد سوختگی شده تحت درمان قرار گرفت و زمانی که بریده بریده قادر به صحبت بود به مأموران گفت که شوهرش او را به آتش کشیده است. این زن جوان یک هفته بعد به خاطر عفونت ناشی از سوختگی‌ها تسلیم مرگ شد.

با مرگ فجیع زن جوان، مشخص شد شوهر ۵۰ ساله لیلا به نام شاپور وی را قربانی خشم آتشین کرده است. به این ترتیب شاپور تحت بازجویی قرار گرفت. وی سعی داشت با دروغگویی های خود روند رسیدگی به پرونده را به بیراهه بکشاند اما وقتی در بن‌بست اطلاعاتی گرفتار شد به قتل همسر خود اعتراف کرد. وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه مادر لیلا برای دامادش درخواست قصاص را مطرح کرد. سپس دختر نوجوان قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و در حالی که به شدت اشک می‌ریخت گفت: مادرم به طرز دردناکی کشته شد. من راضی به قصاص پدرم نیستم و نمی‌توانم درخواست قصاص پدرم را مطرح کنم و داغدار او شوم اما حاضر نیستم پدرم بدون مجازات بماند و به این زودی‌ها از زندان آزاد شود. من شرایط روحی سختی دارم و حتی نمی‌توانم به درستی تصمیم بگیرم.

سپس شاپور روبه‌روی قضات ایستاد و به تشریح جنایت آتشین پرداخت. وی اظهار کرد: من و همسرم از همان ابتدای زندگی مشترک مدام با هم درگیر بودیم. ما سر جزئی‌ترین مسائل نیز با هم دعوا می‌کردیم و کار به کتک کاری کشیده می‌شد. با به دنیا آمدن دخترمان نیز اوضاع بدتر شد. در این سال‌ها من و لیلا به خاطر دخترمان زندگی مشترک را ادامه دادیم.

آخرین بار از محل کار به خانه آمدم و لیلا برایم چایی آورد اما سر سرد بودن چای بار دیگر با هم دعوا کردیم و بحث میان ما بالا گرفت. من از پمپ بنزین یک بطری بنزین آورده بودم تا آن را در باک موتورم بریزم اما در اوج عصبانیت بنزین را روی سر لیلا ریختم و فندک زدم اما به محض اینکه شعله‌ور شد پشیمان شدم و خواستم او را خاموش کنم اما نشد.

باور کنید من به خاطر پشیمانی بدن نیمه جان همسرم را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود. من نمی‌خواستم زنم بمیرد و دخترم بی‌مادر شود اما در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و دست به اشتباه بزرگی زدم. من قبول دارم همیشه با لیلا درگیر بودم اما هرگز راضی به مرگ او نبودم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مرد خشن را به قصاص محکوم کردند.

کد خبر 592256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.