عزم قاطع پرتغال در تحقق اهداف زیست‌محیطی بازیافت

مدیریت پسماند یکی از زمینه‌های سیاست در اتحادیه اروپا است که به طور مداوم بهبود می‌یابد، با این حال هنوز اقدامات زیادی برای بازیافت و استفاده مجدد وجود دارد. به طور متوسط، تقریباً ۳۸ درصد پسماند در اروپا بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوزاندن، پس از دفن زباله، یکی از روش‌های رایجی است که برای مدیریت زباله‌های جامد شهری در سراسر اروپا استفاده می‌شود و به همین علت باعث ایجاد اثرات نامطلوب بر محیط زیست می‌شود.

در سال ۲۰۱۳، پرتغال نخستین برنامه استراتژیک خود را برای زباله‌های جامد شهری ارائه کرد. در سال ۲۰۱۸، تصفیه مکانیکی و بیولوژیکی بیش از ۵۵ درصد از عملیات مدیریت پسماند را شامل می‌شد و با این کار دفن زباله به بیش از ۱۰ درصد برای دوره ۲۰۱۸-۲۰۱۳ کاهش داده شد.

عزم قاطع پرتغال در تحقق اهداف زیست محیطی بازیافت

از جمله پیشرفت‌هایی که پرتغال در راستای اهداف مدیریت پسماند به آن‌ها دست یافته است، شامل موارد زیر است:

  • ارتقای هشت تصفیه‌خانه مکانیکی بیولوژیکی
  • ارتقای ۱۱ تسهیلات بازیابی مواد
  • ارتقای ۱۰ ایستگاه انتقال
  • دو تصفیه خانه مکانیکی بیولوژیکی جدید
  • ۱۱ محل دفن بهداشتی جدید شامل بازیافت انرژی
  • تهیه تجهیزات برای مجموعه جداسازی پسماند
  • خرید ۹۱ کامیون کم‌مصرف

نتایج این اقدامات نه‌تنها بر مسائل زیست‌محیطی بلکه بر امور اجتماعی نیز تأثیرات مثبتی داشته است چراکه به تغییر اقلیم و اهداف کلی سیاست انسجام و همچنین توسعه پایدار و بهره‌وری منابع کمک کرده است.

این تلاش‌ها نمونه‌ای از تعهد قاطع پرتغال برای کمک به تغییرات آب‌وهوایی و اهداف زیست‌محیطی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد اقتصاد دایره‌ای کارآمدتر است.

جالب است بدانید که پرتغالی‌ها در نیمه اول سال شش درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ عملیات بازیافت بسته‌بندی‌ها را داشته‌اند.

نرخ بازیافت شیشه در این کشور نیز ۵۶ درصد محاسبه شده است و هدف این است که تا سال ۲۰۲۵ به ۷۵ درصد برسد.

عزم قاطع پرتغال در تحقق اهداف زیست محیطی بازیافت

کد خبر 592193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.