توجه به نقش سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: جهت کنترل ترافیک در فصل مدارس ساماندهی سرویس مدارس و مشخص کردن نرخ کرایه آنها امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر همدان مهدی حیدری اظهار کرد: تهیه و تعیین نرخ نامه سرویس مدارس بر عهده مدیریت شهری است و انتظار می‌رود تعرفه منطقی تعیین شود.

وی اضافه کرد: در تدوین نرخ‌نامه باید شرایط امروز کرونایی نیز مد نظر قرار بگیرد تا در صورت اوج گیری کرونا با مشکل اختلاف هزینه‌ها و تعداد دانش‌آموزان مواجه نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش مؤثر سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهری، گفت: ریشه ترافیک بی‌سابقه سال تحصیلی سال گذشته خودروهای تک سرنشین برای سرویس دانش‌آموزان بودند.

وی ادامه داد: در صورت فعال بودن سرویس مدارس از تعداد تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر برای جابه‌جایی دانش‌آموزان کاسته و به دنبال آن سطح ترافیک نیز کاهش می‌یابد.

حیدری با اشاره به همسطح‌سازی دریچه‌های منهول سطح شهر، گفت: وجود اختلاف ارتفاع بین دریچه‌های منهول و سطح آسفالت معابر، باعث ایجاد مشکل در تردد وسایل نقلیه و بروز حوادث ناگهانی می‌شود که به همین دلیل شهرداری باید در عملیات آسفالت‌ریزی با دستگاه فینیشر همسطح‌سازی دریچه منهول فاضلاب شهری را نیز مد نظر قرار دهد.

وی افزود: از معدود مشکلات و ناهنجاری‌های معابر سطح شهر غیرهمسطح بودن در دریچه‌ها و وجود اختلاف ارتفاع بین این عوامل و سطح آسفالت معابر است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: همسطح‌سازی باعث از بین بردن نقاط حادثه خیز در معابر شهری شده است و ایمنی معابر بالاتر می‌رود و از حوادث احتمالی نیز جلوگیری می‌شود، بر این اساس عملیات آسفالت با دستگاه فینیشر باید به گونه‌ای انجام شود که اختلاف ارتفاع دریچه‌ها با سطح معابر زیاد نشود.

کد خبر 592183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.