سفیر جدید ایران در سازمان ملل کیست؟

با پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید رئیس‌جمهور، محسن نذیری‌اصل به عنوان سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با پیشنهاد حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور و تایید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محسن نذیری‌اصل به عنوان سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شد.

محسن نذیری‌اصل در آستانه عزیمت به محل مأموریت در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برنامه کاری خود در طول این دوره کاری را تقدیم کرد و در جریان توصیه‌ها و رهنمودهای وزیر امور خارجه قرار گرفت.

نذیری‌اصل دانش‌آموخته دکترای حقوق بین‌الملل است و علاوه بر عنوان سفیر و نماینده دائم اسبق جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، سابقه حضور در چندین مأموریت در حوزه سازمان‌های بین‌المللی را در پرونده کاری خود دارد.

در راستای این انتصاب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: برای دیپلمات باتجربه کشورمان، دکتر محسن نذیری اصل، در مسئولیت جدیدشان به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر UN در وین و نیز نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موفقیت آرزو می‌کنم. انتصاب ایشان همزمان با بیست‌ونهم جولای سالروز تأسیس این آژانس در سال ۱۹۵۷ میلادی است.

طبق اساسنامه آژانس، انتظار است ترویج استفاده صلح‌آمیز و منحرف نشدن از اهداف صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای، بدون تبعیض، مورد اهتمام آژانس و مدیرکل آن باشد. برنامه پیشرفته نظامی اتمی رژیم آپارتاید اسرائیل و استمرار استنکاف رژیم از قراردادن تأسیسات هسته‌ای خود تحت پادمان جامع و عدم الحاق به معاهده عدم اشاعه، تهدید جدی علیه امنیت بین‌المللی است. انتظار می‌رود آژانس وفق اساسنامه‌اش به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

کد خبر 592182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.