مسیل‌ها و کانال‌های تهران روان است

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به‌رغم بارش باران، آب‌گرفتگی اساسی که منجر به سیل و خطراتی که ایمنی انسان‌ها را تهدید کند، در سطح شهر تهران نداشته‌ایم و تمام مسیل‌ها و کانال‌های اساسی شهر روان است اما با توجه به استمرار بارش باران از شب گذشته تاکنون، تنها رواناب‌ها در سطح شهر جاری شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، اصغر عطایی ضمن تأکید بر آماده‌باش تمام مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران از شب گذشته، اظهار کرد: هم‌اکنون تمام عوامل در مناطق و نواحی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به حجم بالای بارش باران در برخی مناطق تهران، اضافه کرد: آب‌گرفتگی اساسی که منجر به سیل و خطراتی که ایمنی انسان‌ها را تهدید کند، در سطح شهر تهران نداشته‌ایم و تمام مسیل‌ها و کانال‌های اساسی شهر روان است اما با توجه به استمرار بارش باران از شب گذشته تاکنون، تنها رواناب‌ها در سطح شهر جاری شده‌اند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، اضافه کرد: از ساعت دو بامداد تا حدود ساعت ۷:۳۰، بیش از ۱۵ منطقه را گشت زنی کرده‌ام و طی این مدت هیچ نقطه‌ای از شهر دچار آب‌گرفتگی اساسی که منجر به مسدود شدن معابر شده باشد، وجود نداشت.

وی در خصوص اقدامات لازم برای جلوگیری از سیلاب در تهران، ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در اطراف ایستگاه‌های اتوبوس و BRT، کیسه‌های شن چیده شده است و در معابر پرازدحام‌تر شهر و نقاطی که به نظر می‌رسد از حجم تردد بالاتری برخوردار است، عوامل ثابت مستقر شده‌اند تا به محض مشاهده و اطلاع از آب‌گرفتگی، بلافاصله آن را رفع کنند.

عطایی اضافه کرد: آب‌گرفتگی‌هایی که از شب گذشته در سطح شهر ایجاد شده اغلب به علت مسدود شدن راه خروج آب توسط ضایعات و زباله است و تمام عوامل در حال گشت‌زنی هستند تا در صورت مشاهده آب‌گرفتگی، آن را در عرض چند دقیقه رفع کنند.

وی در خصوص شایعاتی نسبت به جاری شدن سیل در تجریش، تاکید کرد: با توجه به رصدی که از شب گذشته نسبت به مسیل‌ها و کانال‌های اصلی شهر تهران داشته‌ایم، هنوز ۱۰ درصد یک کانال اصلی هم پر نشده است.

کد خبر 592171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.