بررسی ساختمان‌های ناایمن در مدیریت شهری کرج

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حوادث اخیر در خصوص بناهای ناایمن سبب شد تا این مقوله مورد توجه مدیریت شهری کرج قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج جواد چپردار اظهار کرد: درصدد هستیم تا با همکاری سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و سایر تشکل‌های اجرایی راهکارهای اساسی برای استحکام‌بخشی به ساخت و سازها دریافت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت شهری کرج دارای متخصصان خبره و با تجربه در بخش‌های مختلف از جمله ساختمان است که این مهم مورد توجه شورای ششم قرار گرفته و از این ظرفیت‌ها در مجموعه مدیریت شهری برای ساماندهی ساخت و سازها استفاده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حوادث اخیر کشور در زمینه ساختمان‌های ناایمن سبب شد تا این مقوله مورد توجه مدیریت شهری کرج قرار گیرد؛ امروز موضوع استحکام بناها در سه وجه بررسی می‌شود؛ ساختمان‌هایی که در دوره‌های گذشته ساخته شده و رعایت استانداردها و قوانین در ساخت آنها انجام نشده است و باید در این حوزه اطلاعات و آمار لازم تهیه شود.

وی افزود: لازم است با همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانداردها و مقررات در خصوص ساختمان‌هایی که در حال احداث بوده و مجوز ساختمانی از مدیریت شهری دریافت کرده است، اعمال شود؛ اگر قرار است مدیریت شهری در حوزه ساختمان فعالیتی انجام دهد باید این مقررات و الزامات رعایت شود.

چپردار تصریح کرد: برای کاهش دغدغه‌ها در این بخش در شورای اسلامی شهر کرج آماده هستیم تا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و سازندگان، کمیته‌های مشترکی شکل گیرد تا در حوزه مدیریت شهری و حوزه نظارت در شوراها و سازمان نظارت بر ساختمان و سازندگان در کنار هم باشیم و پیشنهاداتی که در این حوزه است را دریافت کنیم.

کد خبر 592137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.