ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان یزد/خسارت سیل به شهرستان‌های استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طی روزهای اخیر، سه نفر در منطقه انارک که گرفتار سیل شده بودند، نجات یافتند گفت: استان اصفهان در امدادرسانی و ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان‌های گرفتار سیل، حضور فعالی داشته است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ادامه بارش‌های رگباری روز گذشته _جمعه هشتم مردادماه_ سیلاب و رواناب در روستاهای برخی شهرستان‌های استان همچون فریدن، بوئین‌میاندشت، رزوه، چادگان، مندرجان، چادگان و روستاهای بخش کرون. شهرهای میمه و وزوان، منطقه عشایری زردفهره، فریدون‌شهر، روستای پهلوشکن و محور جاده‌ای پادنا سی‌سخت باعث ایجاد خسارت‌هایی به راه‌ها و بخش کشاورزی و اماکن مسکونی شد.

امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل

وی افزود: محورهای جاده‌ای تیران و کرون، داران و گلپایگان، دهق و علویجه برای ساعاتی مسدود و ارتباط مخابراتی سه روستای بخش میمه با بازسازی فیبر نوری برقرار شد؛ همچنین جریان سیلابی از سه حوضه شهرستان ورزنه به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد و شبکه برق فشار متوسط روستای گلاب شهرستان تیران و کرون بازسازی و سیلاب در بخش کرون به سمت رودخانه مرغاب و سد خمیران هدایت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات استان اصفهان در حوزه امدادرسانی، تصریح کرد: امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل در بخش پادنای علیای سمیرم و بازگشایی محور پادنا به سی‌سخت که به علت رانش مسدود شده بود، بخشی از اقدامات روزهای اخیر بوده است.

تأمین آب شرب برخی روستاهای شهرستان اصفهان

وی ادامه داد: به دلیل ورود سیلاب به رودخانه زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب با افزایش کدورت آب در تصفیه‌خانه‌ها روبه‌رو بودیم، به همین جهت آب شرب سه روستای بخش مهردشت و تأمین اضطراری آب برای مناطق در دستور کار قرار گرفت و آب این مناطق تأمین شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه طی روزهای اخیر سه نفر در منطقه انارک که گرفتار سیل شده بودند، نجات یافتند، گفت: استان اصفهان در امدادرسانی و ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان دیگر کشور که گرفتار سیل بودند، حضور فعالی داشته است یکی از این اقدامات ارسال تجهیزات به استان یزد بود که ۲۵ نفر نیروی امدادی، یک دستگاه جرثقیل پنج‌تن ایسوز، سه دستگاه تویوتا شاسی‌بلند، یک دستگاه موتور پرکینز، چهار دستگاه موتور روبین، ۱۰ دستگاه اسپیکو، هفت دستگاه لجن‌کش، سه دستگاه موتوربرق، پنج دستگاه لودر. یک دستگاه بلدوزر، دو دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه کامیون، سه دستگاه پمپ کف کش به استان یزد ارسال شد.

کد خبر 592127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.