اهتزاز پرچم عزای امام حسین(ع) در میدان کوهرنگ

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تقویت روح استکبارستیزی از هداف برگزاری مراسم ماه محرم است، گفت: پرچم عزای امام حسین(ع)، طی دهه اول محرم در میدان کوهرنگ و تپه نورالشهدا به اهتزاز درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _شنبه هشتم مردادماه_ در حاشیه مراسم برافراشتن پرچم عزای امام حسین (ع) با بیان اینکه شهرداری فضاهای در اختیارش را برای عزاداران امام حسین (ع) سیاه‌پوش کرده است، اظهار کرد: امروز همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام، پرچم عزای حسین (ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین (ع) شهرکرد برافراشته شد.

وی با بیان اینکه عزاداری بر مصیبت‌های امام حسین (ع) تنها هدف برگزاری مراسم ماه محرم نیست، افزود: اهدافی همچون حفظ مکتب حسینی، بصیرت‌افزایی، تقویت روح استکبارستیزی، حفظ مکتب و شریعت امامان و معرفی اهل بیت (ع) به عنوان الگوی مسلمانان، وحدت میان امت و معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، از اهداف عزاداری امام حسین است.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: پرچم عزای امام حسین (ع) در میدان کوهرنگ و تپه نورالشهدا در دهه اول محرم به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش ایمنا، مردم شهرکرد با برگزاری مراسم مذهبی و پخش نذورات در ایام محرم و صفر برای امام حسین (ع) عزاداری کرده و رسوم خود را سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند.

کد خبر 592120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.